Specifika edukačního procesu u pacienta s šedým zákalem
Specifics of education process in a patient with cataract
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85586Identifikátory
SIS: 178086
Kolekce
- Kvalifikační práce [1780]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křivková, Jana
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Všeobecná sestra
Katedra / ústav / klinika
Ústav ošetřovatelství
Datum obhajoby
6. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Edukační proces, pacient, pooperační péče, šedý zákalKlíčová slova (anglicky)
Education process, patient, postoperative care, cataractBakalářská práce na téma "Specifika edukačního procesu u pacienta s šedým zákalem" je zaměřena na edukační činnost sestry u pacientů po operaci katarakty. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část práce seznamuje s šedým zákalem, jeho historií a druhy. Přibližuje edukační proces sestry a ošetřovatelskou péči u pacienta po operaci katarakty. Empirická část popisuje výsledky průzkumného dotazníkového šetření, které se uskutečnilo v pěti pražských nemocnicích. Na průzkumu se podílely dva soubory respondentů, sestry pracující na očních klinikách/oddělení a pacienti po operaci katarakty. V závěru práce, v kapitole diskuse, jsou shrnuty výsledky průzkumného šetření, z nichž je patrná shoda mezi sledovanými soubory, například ve zvolené formě edukace. Dále byly potvrzeny rozdílné názory respondentů v otázce přítomnosti rodinného příslušníka při edukaci.
This bachelor thesis on a topic "Specifics of the education process in a patient with cataract" is focused on the educational activities of a nurse in patients after a cataract surgery. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part concerns cataract, history and types. It describes the educational process of nurses and nursing care for patients after cataract surgery. The practical part describes results of the exploratory questionnaire survey, which was held in five Prague hospitals. The exploratory involved two groups of respondents, ophthalmic nurses working in clinics/departments and patients who have undergone cataract surgery. Results of the questionnaire survey are summarised at the end of the thesis, in chapter discussion. They show that observed populations are similar, for example in the selected form of education. Furthermore, the different opinions were confirmed, such as the question of family member's presence during the education.