Deník Prostor jako fenomén české fotožurnalistiky
Prostor daily as a phenomenon of Czech photojournalism
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86482Identifikátory
SIS: 166958
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Teplá, Jana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
22. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Deník Prostor - deník Metropolitan - deník Metropolitní telegraf - fotožurnalistika - obrazová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Prostor daily - Metropolitan daily - Metropolitní telegraf daily - photojournalism - picture analysisDiplomová práce Deník Prostor jako fenomén české fotožurnalistiky se soustředí na analýzu žurnalistických fotografií ve dvou denících nově založených po roce 1989 - deníku Prostor a deníku Metropolitan, respektive Metropolitní telegraf. Výzkumná část práce se tudíž zaměřuje na kvantitativní obsahovou analýzu vizuální složky listů i kvalitativní analýzu vybraných snímků, práce zahrnuje rovněž rozhovory se sedmi někdejšími členy fotografického oddělení deníku Prostor - Radovanem Bočkem, Karlem Cudlínem, Jaromírem Čejkou, Janem Jindrou, Zdeňkem Lhotákem, Romanem Sejkotem a Tomášem Štanzelem. Cílem práce je definovat, v čem se deník Prostor odlišoval od jiných soudobých listů s denní periodicitou, v čem byl "obrazově výjimečný", a proč se tedy stal fenoménem české fotožurnalistiky.
The thesis Prostor daily as a phenomenon of Czech photojournalism focuses on the analysis of the journalistic photographs in two dailies established after 1989 - Prostor daily and Metropolitan/Metropolitní telegraf daily. The analytical part of the thesis consists of the quantitative content analysis and the qualitative analysis of the pictures; the thesis also contains interviews with seven former members of the photographic department of Prostor daily - Radovan Boček, Karel Cudlín, Jaromír Čejka, Jan Jindra, Zdeněk Lhoták, Roman Sejkot and Tomáš Štanzel. The aim of the thesis is to define the differences between Prostor daily and the other dailies at that time, why it was 'visually extraordinary' and why it became a phenomenon of Czech photojournalism.