Zobrazit minimální záznam

The Literary Text in a German-language Lesson, Methods for Working with Authentic Texts
dc.contributor.advisorŠvermová, Dagmar
dc.creatorBeran, Václav
dc.date.accessioned2017-03-31T11:31:14Z
dc.date.available2017-03-31T11:31:14Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8666
dc.description.abstractDas Thema dieser Diplomarbeit heisst "Die Arbeit mit literarischen Texten. Methoden und Formen der Arbeit mit authentischen Texten". Die Arbeit bewegt sich sowohl im literaturtheoretischen als auch im didaktischen Bereich. Die Arbeit ist in einen theoretischen und zwei praktische Teile gegliedert. Ziel des theoretischen Teiles ist es, verschiedene Ansichten zum Thema zu sammeln und zu ordnen (die Problematik der literarischen Texte in pädagogischen Dokumenten, die Auswahl der literarischen Texte, die allgemeinen Prinzipien und Phasen der Arbeit mit literarischen und authentischen Texten, die Typologie der Übungen) und die zur Verfügung stehenden Methoden und Formen der Arbeit zu beschreiben.en_US
dc.description.abstractV teoretické části jsem na základě prostudované literatury vymezil pojmy literární text, autentický text a neautentický text. Pojem literární text užívám pro psaný text umělecký. Tento text chápu zároveň jako autentický, neboť literární text čteme zpravidla tak, jak byl napsán, což odpovídá významu autentického textu. Autentickým textem neliterárním rozumím texty funkčního stylu prostě sdělovacího (jízdenky, dopis, inzerát, novinový článek) a nikoliv uměleckého. Neautentickým textem zde rozumím text didaktizovaný, uměle vytvořený tvůrci učebnice pro potřeby vyučování - např. z důvodu prezentace nového gramatického jevu a nové slovní zásoby. Analýzou pedagogických dokumentů jsem dospěl k závěru, že práce s texty (včetně literárních) je v těchto dokumentech dostatečně zpracována. Dokumenty jsou učitelům dobrým návodem a pomocníkem. Diplomová práce zmapovala možnosti práce s literárním textem ve výuce včetně existujících pozitiv i možných obtíží. Dále byly představeny různé metodické postupy práce s literárními texty.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleLiterární text v hodině německého jazyka, metody a formy práce s autentickými textycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-22
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21841
dc.title.translatedThe Literary Text in a German-language Lesson, Methods for Working with Authentic Textsen_US
dc.contributor.refereeBučková, Tamara
dc.identifier.aleph000799603
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Germanen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Germanen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV teoretické části jsem na základě prostudované literatury vymezil pojmy literární text, autentický text a neautentický text. Pojem literární text užívám pro psaný text umělecký. Tento text chápu zároveň jako autentický, neboť literární text čteme zpravidla tak, jak byl napsán, což odpovídá významu autentického textu. Autentickým textem neliterárním rozumím texty funkčního stylu prostě sdělovacího (jízdenky, dopis, inzerát, novinový článek) a nikoliv uměleckého. Neautentickým textem zde rozumím text didaktizovaný, uměle vytvořený tvůrci učebnice pro potřeby vyučování - např. z důvodu prezentace nového gramatického jevu a nové slovní zásoby. Analýzou pedagogických dokumentů jsem dospěl k závěru, že práce s texty (včetně literárních) je v těchto dokumentech dostatečně zpracována. Dokumenty jsou učitelům dobrým návodem a pomocníkem. Diplomová práce zmapovala možnosti práce s literárním textem ve výuce včetně existujících pozitiv i možných obtíží. Dále byly představeny různé metodické postupy práce s literárními texty.cs_CZ
uk.abstract.enDas Thema dieser Diplomarbeit heisst "Die Arbeit mit literarischen Texten. Methoden und Formen der Arbeit mit authentischen Texten". Die Arbeit bewegt sich sowohl im literaturtheoretischen als auch im didaktischen Bereich. Die Arbeit ist in einen theoretischen und zwei praktische Teile gegliedert. Ziel des theoretischen Teiles ist es, verschiedene Ansichten zum Thema zu sammeln und zu ordnen (die Problematik der literarischen Texte in pädagogischen Dokumenten, die Auswahl der literarischen Texte, die allgemeinen Prinzipien und Phasen der Arbeit mit literarischen und authentischen Texten, die Typologie der Übungen) und die zur Verfügung stehenden Methoden und Formen der Arbeit zu beschreiben.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990007996030106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV