Karikatura kontra propaganda: Napoleon Bonaparte navštěvuje nemocné morem v Jaffě aneb nové modely politických funkcí umění kolem r. 1800
The Caricature versus propaganda: Napoleon Bonaparte visiting sick in Jaffa aka new models of political function of art around 1800
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86869Identifikátory
SIS: 180889
Kolekce
- Kvalifikační práce [2255]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pech, Milan
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
20. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Napoleon, Egypt, karikatura, politická propaganda, A. J. GrosKlíčová slova (anglicky)
Napoleon, Egypt, caricature, polical propaganda, A. J. GrosTažení do Egypta roku 1798 vedené tehdejším generálem Bonapartem mělo důležitý dopad na evropskou kulturu přelomu 18. a 19. století a samotný průběh tažení byl výrazně reflektován v dobovém umění a tisku. Hlavním cílem mé diplomové práce je srovnat vizuální a myšlenkovou stránku karikatury vytvořené především anglickými autory na toto téma, s oficiální francouzskou propagandu vedenou Napoleonem v díle Jeana-Antoine Grose: Napoleon navštěvující nemocné morem v Jaffě. V obou případech jde o modelové doklady politických funkcí umění, které právě v době Napoleona I. získaly novou autenticitu předurčující budoucí vývoj politické obrazové propagandy i karikatury.
Egyptian campaign of 1798 led by general Bonaparte had an important impact on the European culture in the end of 18th century and begining of the 19th century. Also the campaign itself was strongly reflected in period art and print. Main goal of my diploma is to compare the visual appereance and thought of the caricature created mainly by the english authors on this matter, with official French propaganda under Napoleon which is visible in art of Antoine-Jean Gros' painting: Napoleon visiting the sick in Jaffa. In both cases these are distinctive illustrations of political function of art, which, mainly in the era of Napoleon I., gained new authenticity for the future evolution of political propaganda and caricature.