Prevence v sociální práci a ve školním prostředí
Prevention in Social Work and in School Environment
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86998Identifikátory
SIS: 164738
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nová, Monika
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální a charitativní práce
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
26. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální prevence, prevence v sociální práci, školní sociální pracovník, školní primární prevence, šikana, mezirezortní spolupráceKlíčová slova (anglicky)
social prevention, prevention in social work, school social worker, school primary prevention, bullying, inter-role cooperationDiplomová práce se zaměřuje na prevenci v sociální práci a ve školním prostředí. Dále uvádí možnost mezirezortní spolupráce prostřednictvím zavedení pozice školního sociálního pracovníka. Práce se opírá o školní šikanování jako o jednu z forem rizikového chování. Teoretická část přibližuje jednotlivá témata (sociální prevence, prevence ve školství, školní sociální pracovník a školní šikanování). Praktická část s využitím tzv. zakotvené teorie popisuje názory vybraných kompetentních pedagogických pracovníků, zástupců rodiny a zástupců sociální práce na zapojení a spolupráci možných zúčastněných rolí při prevenci školního šikanování. Klíčová slova: sociální prevence, prevence v sociální práci, školní sociální pracovník, školní primární prevence, šikana, mezirezortní spolupráce
Diploma thesis is focused on prevention in social work and in school environment. It presents possibility of interdisciplinary cooperation by creation of school social worker position. Emphasis is put particularly on bullying as one of the form of risky behavior. Theoretical part of the work defines topics such as social prevention, prevention in school environment, school social worker and school bullying. Practical part of the thesis elaborates on selected interviews with school employees, family members and social workers using grounded theory approach. Focus of the analysis is put on inter-role cooperation in primary prevention of school bullying. Key words: social prevention, prevention in social work, school social worker, school primary prevention, bullying, inter-role cooperation