dc.contributor.advisor | Krahulcová, Beáta | |
dc.creator | Machačová, Julie | |
dc.date.accessioned | 2017-07-20T16:37:17Z | |
dc.date.available | 2017-07-20T16:37:17Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/86998 | |
dc.description.abstract | Diploma thesis is focused on prevention in social work and in school environment. It presents possibility of interdisciplinary cooperation by creation of school social worker position. Emphasis is put particularly on bullying as one of the form of risky behavior. Theoretical part of the work defines topics such as social prevention, prevention in school environment, school social worker and school bullying. Practical part of the thesis elaborates on selected interviews with school employees, family members and social workers using grounded theory approach. Focus of the analysis is put on inter-role cooperation in primary prevention of school bullying. Key words: social prevention, prevention in social work, school social worker, school primary prevention, bullying, inter-role cooperation | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na prevenci v sociální práci a ve školním prostředí. Dále uvádí možnost mezirezortní spolupráce prostřednictvím zavedení pozice školního sociálního pracovníka. Práce se opírá o školní šikanování jako o jednu z forem rizikového chování. Teoretická část přibližuje jednotlivá témata (sociální prevence, prevence ve školství, školní sociální pracovník a školní šikanování). Praktická část s využitím tzv. zakotvené teorie popisuje názory vybraných kompetentních pedagogických pracovníků, zástupců rodiny a zástupců sociální práce na zapojení a spolupráci možných zúčastněných rolí při prevenci školního šikanování. Klíčová slova: sociální prevence, prevence v sociální práci, školní sociální pracovník, školní primární prevence, šikana, mezirezortní spolupráce | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | sociální prevence | cs_CZ |
dc.subject | prevence v sociální práci | cs_CZ |
dc.subject | školní sociální pracovník | cs_CZ |
dc.subject | školní primární prevence | cs_CZ |
dc.subject | šikana | cs_CZ |
dc.subject | mezirezortní spolupráce | cs_CZ |
dc.subject | social prevention | en_US |
dc.subject | prevention in social work | en_US |
dc.subject | school social worker | en_US |
dc.subject | school primary prevention | en_US |
dc.subject | bullying | en_US |
dc.subject | inter-role cooperation | en_US |
dc.title | Prevence v sociální práci a ve školním prostředí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-26 | |
dc.description.department | HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 164738 | |
dc.title.translated | Prevention in Social Work and in School Environment | en_US |
dc.contributor.referee | Nová, Monika | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social and Charity Work | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociální a charitativní práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Work | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální a charitativní práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social and Charity Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na prevenci v sociální práci a ve školním prostředí. Dále uvádí možnost mezirezortní spolupráce prostřednictvím zavedení pozice školního sociálního pracovníka. Práce se opírá o školní šikanování jako o jednu z forem rizikového chování. Teoretická část přibližuje jednotlivá témata (sociální prevence, prevence ve školství, školní sociální pracovník a školní šikanování). Praktická část s využitím tzv. zakotvené teorie popisuje názory vybraných kompetentních pedagogických pracovníků, zástupců rodiny a zástupců sociální práce na zapojení a spolupráci možných zúčastněných rolí při prevenci školního šikanování. Klíčová slova: sociální prevence, prevence v sociální práci, školní sociální pracovník, školní primární prevence, šikana, mezirezortní spolupráce | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma thesis is focused on prevention in social work and in school environment. It presents possibility of interdisciplinary cooperation by creation of school social worker position. Emphasis is put particularly on bullying as one of the form of risky behavior. Theoretical part of the work defines topics such as social prevention, prevention in school environment, school social worker and school bullying. Practical part of the thesis elaborates on selected interviews with school employees, family members and social workers using grounded theory approach. Focus of the analysis is put on inter-role cooperation in primary prevention of school bullying. Key words: social prevention, prevention in social work, school social worker, school primary prevention, bullying, inter-role cooperation | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |