Zobrazit minimální záznam

Place of Bible in Catechesis Schoolchildren (Perspective Silesian Evangelical Church of Augsburg Confession)
dc.contributor.advisorBeneš, Ladislav
dc.creatorPietak, Martin
dc.date.accessioned2019-09-20T07:49:00Z
dc.date.available2019-09-20T07:49:00Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8702
dc.description.abstractPředložená práce si klade za cíl prozkoumat otázky související s používáním Bible v katechezi dětí, a to v kontextu současných změn teologických, sociologických i nábožensko-pedagogických paradigmat. K řešení těchto otázek přistupuje ze čtveré perspektivy: 1. historické, 2. teologické, 3. empirické a 4. didaktické, a to na pozadí katechetické praxe Slezské církve evangelické a. v. v ČR (SCEAV). V historické části se práce zabývá modely práce s Biblí napříč církevními dějinami i s hlavním důrazem na dějiny a současnost katecheze SCEAV a na německé a americké katechetické a nábožensko- pedagogické koncepty 20. stol. Teologická perspektiva se ptá po místu a pojetí Bible v současné systematice a hermeneutice. Empirická perspektiva vnáší do diskuse výsledky mnoha terénních výzkumů provedených s ohledem na Bibli a katechezi. Didaktická perspektiva usiluje o zhodnocení poznatků předchozích bádání a o zmapování faktorů určujících adekvátní biblické vyučování. Práce rozpracovává předpoklad, že zdařilé propojení teologie a didaktiky včetně jejích pomocných věd tvoří solidní základ dobré biblické katecheze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the presented thesis is to explore the questions concerning the use of the Bible in the catechesis of children, and this in the context of the contemporary paradigm shifts in theology, sociology and religious education. The topic is analysed from a fourfold perspective: 1. historical, 2. theological, 3. empirical and 4. didactic, all of them on the background of the catechetical ministry of the Silesian Evangelical Church of Augsburg Confession in the Czech Republic (SECAC). in the historical part, the models of the use of the Bible throughtout the history of catechesis are reviwed with the main emphasis on the history nad present state of the catechesis in the SECAC as well as on the 20th centurys religious education concepts in Germany and in the USA. The theological perpective examines the place and understandidng of the Bible in contemporary systematic theology nad hermeneutics. Empirical perspective enriches the discussion by the results of many field researches conducted with respect to the question of the Bible and catechesis. Didactic (education theory) perspecitve strives to evaluate and summarize the previous findings and to depict the factors decisive for an adequate biblical instruction. The thesis develops the idea, that a proper connection of theology and educational theory,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleMísto bible v katechezi dětí školního věku (Perspektiva Slezské církve evangelické a.v.)cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-03-06
dc.description.departmentKatedra praktické teologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Practical Theologyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId18439
dc.title.translatedPlace of Bible in Catechesis Schoolchildren (Perspective Silesian Evangelical Church of Augsburg Confession)en_US
dc.contributor.refereeDřímal, Ludvík
dc.contributor.refereeRoskovec, Jan
dc.identifier.aleph000958753
thesis.degree.nameTh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSystematická a praktická teologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSystematic and Practical Theologyen_US
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Katedra praktické teologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Department of Practical Theologyen_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSystematická a praktická teologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSystematic and Practical Theologyen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředložená práce si klade za cíl prozkoumat otázky související s používáním Bible v katechezi dětí, a to v kontextu současných změn teologických, sociologických i nábožensko-pedagogických paradigmat. K řešení těchto otázek přistupuje ze čtveré perspektivy: 1. historické, 2. teologické, 3. empirické a 4. didaktické, a to na pozadí katechetické praxe Slezské církve evangelické a. v. v ČR (SCEAV). V historické části se práce zabývá modely práce s Biblí napříč církevními dějinami i s hlavním důrazem na dějiny a současnost katecheze SCEAV a na německé a americké katechetické a nábožensko- pedagogické koncepty 20. stol. Teologická perspektiva se ptá po místu a pojetí Bible v současné systematice a hermeneutice. Empirická perspektiva vnáší do diskuse výsledky mnoha terénních výzkumů provedených s ohledem na Bibli a katechezi. Didaktická perspektiva usiluje o zhodnocení poznatků předchozích bádání a o zmapování faktorů určujících adekvátní biblické vyučování. Práce rozpracovává předpoklad, že zdařilé propojení teologie a didaktiky včetně jejích pomocných věd tvoří solidní základ dobré biblické katecheze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the presented thesis is to explore the questions concerning the use of the Bible in the catechesis of children, and this in the context of the contemporary paradigm shifts in theology, sociology and religious education. The topic is analysed from a fourfold perspective: 1. historical, 2. theological, 3. empirical and 4. didactic, all of them on the background of the catechetical ministry of the Silesian Evangelical Church of Augsburg Confession in the Czech Republic (SECAC). in the historical part, the models of the use of the Bible throughtout the history of catechesis are reviwed with the main emphasis on the history nad present state of the catechesis in the SECAC as well as on the 20th centurys religious education concepts in Germany and in the USA. The theological perpective examines the place and understandidng of the Bible in contemporary systematic theology nad hermeneutics. Empirical perspective enriches the discussion by the results of many field researches conducted with respect to the question of the Bible and catechesis. Didactic (education theory) perspecitve strives to evaluate and summarize the previous findings and to depict the factors decisive for an adequate biblical instruction. The thesis develops the idea, that a proper connection of theology and educational theory,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra praktické teologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990009587530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV