Spolupráce výchovného poradce a třídního učitele na 2. stupni základní školy
Cooperation of the careers master and the class master on the second stage of basic school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8719Identifikátory
SIS: 51682
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sekereš, Pavol
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
11. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Hlavní úlohou školy je vyučování, škola však plní i funkci pečovatelskou, zdravotní, veřejně kulturní a poradenskou1. Škola by měla být místem, kde se žáci a studenti rozvíjí po všech stránkách. Ktomu je zapotřebí spolupráce všech pedagogických pracovníků ve škole. Nejdůležitějšími články v tomto řetězci jsou právě třídní učitelé a výchovní poradci. Třídní učitel má možnost být s žáky v intenzivním kontaktu a poznávat je jak ve třídě, tak i při akcích, které se konají mimo prostor školy (na výletě, na lyžařském výcviku apod.). Ne vždy je třídní učitel dostatečně odborně poučený a zkušený, aby všechny výchovně vzdělávacích situace uměl vyřešit sám bez jakékoliv pomoci. Někdy potřebuje odbornou radu a metodické vedení, které mu může poskytnout také výchovný poradce. Pro výchovného poradce je velkou podporou, podá-li mu třídní učitel informace o jednotlivých žácích, jejich rodinném zázemí apod. Proto je spolupráce třídních učitelů a výchovných poradců tak důležitá. Při svých oborových praxích jsem se setkala s více výchovnými poradci, kteří s různou mírou zodpovědnosti, profesionality a nadšení zastávali svou funkci. Na různých školách byl také přístup kolegů a ředitelů školy k funkci výchovného poradce jiný, na některých školách výchovné poradenství přiděleno dáno některému z mladších učitelů, protože nikdo z...
Hlavní úlohou školy je vyucování, škola však plní i funkci pecovatelskou, zdravotní, verejne kulturní a poradenskou1. Škola by mela být místem, kde se žáci a studenti rozvíjí po všech stránkách. Ktomu je zapotrebí spolupráce všech pedagogických pracovníku ve škole. Nejduležitejšími clánky v tomto retezci jsou práve trídní ucitelé a výchovní poradci. Trídní ucitel má možnost být s žáky v intenzivním kontaktu a poznávat je jak ve tríde, tak i pri akcích, které se konají mimo prostor školy (na výlete, na lyžarském výcviku apod.). Ne vždy je trídní ucitel dostatecne odborne poucený a zkušený, aby všechny výchovne vzdelávacích situace umel vyrešit sám bez jakékoliv pomoci. Nekdy potrebuje odbornou radu a metodické vedení, které mu muže poskytnout také výchovný poradce. Pro výchovného poradce je velkou podporou, podá-li mu trídní ucitel informace o jednotlivých žácích, jejich rodinném zázemí apod. Proto je spolupráce trídních ucitelu a výchovných poradcu tak duležitá. Pri svých oborových praxích jsem se setkala s více výchovnými poradci, kterí s ruznou mírou zodpovednosti, profesionality a nadšení zastávali svou funkci. Na ruzných školách byl také prístup kolegu a reditelu školy k funkci výchovného poradce jiný, na nekterých školách výchovné poradenství prideleno dáno nekterému z mladších ucitelu, protože nikdo z...