dc.contributor.advisor | Opekarová, Olga | |
dc.creator | Málková, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T11:42:47Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T11:42:47Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8719 | |
dc.description.abstract | Hlavní úlohou školy je vyucování, škola však plní i funkci pecovatelskou, zdravotní, verejne kulturní a poradenskou1. Škola by mela být místem, kde se žáci a studenti rozvíjí po všech stránkách. Ktomu je zapotrebí spolupráce všech pedagogických pracovníku ve škole. Nejduležitejšími clánky v tomto retezci jsou práve trídní ucitelé a výchovní poradci. Trídní ucitel má možnost být s žáky v intenzivním kontaktu a poznávat je jak ve tríde, tak i pri akcích, které se konají mimo prostor školy (na výlete, na lyžarském výcviku apod.). Ne vždy je trídní ucitel dostatecne odborne poucený a zkušený, aby všechny výchovne vzdelávacích situace umel vyrešit sám bez jakékoliv pomoci. Nekdy potrebuje odbornou radu a metodické vedení, které mu muže poskytnout také výchovný poradce. Pro výchovného poradce je velkou podporou, podá-li mu trídní ucitel informace o jednotlivých žácích, jejich rodinném zázemí apod. Proto je spolupráce trídních ucitelu a výchovných poradcu tak duležitá. Pri svých oborových praxích jsem se setkala s více výchovnými poradci, kterí s ruznou mírou zodpovednosti, profesionality a nadšení zastávali svou funkci. Na ruzných školách byl také prístup kolegu a reditelu školy k funkci výchovného poradce jiný, na nekterých školách výchovné poradenství prideleno dáno nekterému z mladších ucitelu, protože nikdo z... | en_US |
dc.description.abstract | Hlavní úlohou školy je vyučování, škola však plní i funkci pečovatelskou, zdravotní, veřejně kulturní a poradenskou1. Škola by měla být místem, kde se žáci a studenti rozvíjí po všech stránkách. Ktomu je zapotřebí spolupráce všech pedagogických pracovníků ve škole. Nejdůležitějšími články v tomto řetězci jsou právě třídní učitelé a výchovní poradci. Třídní učitel má možnost být s žáky v intenzivním kontaktu a poznávat je jak ve třídě, tak i při akcích, které se konají mimo prostor školy (na výletě, na lyžařském výcviku apod.). Ne vždy je třídní učitel dostatečně odborně poučený a zkušený, aby všechny výchovně vzdělávacích situace uměl vyřešit sám bez jakékoliv pomoci. Někdy potřebuje odbornou radu a metodické vedení, které mu může poskytnout také výchovný poradce. Pro výchovného poradce je velkou podporou, podá-li mu třídní učitel informace o jednotlivých žácích, jejich rodinném zázemí apod. Proto je spolupráce třídních učitelů a výchovných poradců tak důležitá. Při svých oborových praxích jsem se setkala s více výchovnými poradci, kteří s různou mírou zodpovědnosti, profesionality a nadšení zastávali svou funkci. Na různých školách byl také přístup kolegů a ředitelů školy k funkci výchovného poradce jiný, na některých školách výchovné poradenství přiděleno dáno některému z mladších učitelů, protože nikdo z... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Spolupráce výchovného poradce a třídního učitele na 2. stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-11 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 51682 | |
dc.title.translated | Cooperation of the careers master and the class master on the second stage of basic school | en_US |
dc.contributor.referee | Sekereš, Pavol | |
dc.identifier.aleph | 000886914 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavní úlohou školy je vyučování, škola však plní i funkci pečovatelskou, zdravotní, veřejně kulturní a poradenskou1. Škola by měla být místem, kde se žáci a studenti rozvíjí po všech stránkách. Ktomu je zapotřebí spolupráce všech pedagogických pracovníků ve škole. Nejdůležitějšími články v tomto řetězci jsou právě třídní učitelé a výchovní poradci. Třídní učitel má možnost být s žáky v intenzivním kontaktu a poznávat je jak ve třídě, tak i při akcích, které se konají mimo prostor školy (na výletě, na lyžařském výcviku apod.). Ne vždy je třídní učitel dostatečně odborně poučený a zkušený, aby všechny výchovně vzdělávacích situace uměl vyřešit sám bez jakékoliv pomoci. Někdy potřebuje odbornou radu a metodické vedení, které mu může poskytnout také výchovný poradce. Pro výchovného poradce je velkou podporou, podá-li mu třídní učitel informace o jednotlivých žácích, jejich rodinném zázemí apod. Proto je spolupráce třídních učitelů a výchovných poradců tak důležitá. Při svých oborových praxích jsem se setkala s více výchovnými poradci, kteří s různou mírou zodpovědnosti, profesionality a nadšení zastávali svou funkci. Na různých školách byl také přístup kolegů a ředitelů školy k funkci výchovného poradce jiný, na některých školách výchovné poradenství přiděleno dáno některému z mladších učitelů, protože nikdo z... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Hlavní úlohou školy je vyucování, škola však plní i funkci pecovatelskou, zdravotní, verejne kulturní a poradenskou1. Škola by mela být místem, kde se žáci a studenti rozvíjí po všech stránkách. Ktomu je zapotrebí spolupráce všech pedagogických pracovníku ve škole. Nejduležitejšími clánky v tomto retezci jsou práve trídní ucitelé a výchovní poradci. Trídní ucitel má možnost být s žáky v intenzivním kontaktu a poznávat je jak ve tríde, tak i pri akcích, které se konají mimo prostor školy (na výlete, na lyžarském výcviku apod.). Ne vždy je trídní ucitel dostatecne odborne poucený a zkušený, aby všechny výchovne vzdelávacích situace umel vyrešit sám bez jakékoliv pomoci. Nekdy potrebuje odbornou radu a metodické vedení, které mu muže poskytnout také výchovný poradce. Pro výchovného poradce je velkou podporou, podá-li mu trídní ucitel informace o jednotlivých žácích, jejich rodinném zázemí apod. Proto je spolupráce trídních ucitelu a výchovných poradcu tak duležitá. Pri svých oborových praxích jsem se setkala s více výchovnými poradci, kterí s ruznou mírou zodpovednosti, profesionality a nadšení zastávali svou funkci. Na ruzných školách byl také prístup kolegu a reditelu školy k funkci výchovného poradce jiný, na nekterých školách výchovné poradenství prideleno dáno nekterému z mladších ucitelu, protože nikdo z... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008869140106986 | |