Zobrazit minimální záznam

The Feasts in the Rhythm of Year: Experiencing the Feasts in the Waldorf`s Pedagogy
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorSekaninová, Lucie
dc.date.accessioned2017-03-31T11:57:21Z
dc.date.available2017-03-31T11:57:21Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8791
dc.description.abstractMeine Arbeit handelt von einem Thema der Festefeiern in der Waldorfpädagogik. Die Feste habe ich vom Herbst bis zum Frühling angereihen und habe nur die ausgewählt, die sich in der Waldorfkindergarten herausstellen. Zuerts bemühte ich mich, um eine Beschreibung ihrer Geschichte. Dazu gab ich eine anthroposofische Ansicht von einem Erlebnis der Jahreszeiten zu. In dem praktischen Teil habe ich vor allem Erlebnisse und Erfahrungen aus meinem Praktikum und der Arbeit in einer Waldorfkindergarten benutzt. Ich möchte zeigen, wie man hier mit den Kindern arbeitet und was sie durch die Feiern gewinnen können. Es handelt sich in diesem Fall nicht nur um ein Erlebnis, sondern auch um die ästhetischen, moralischen und gesellschaftlichen Werte. Die Kinder lernen dadurch den Rhytmus des Jahres kennen. So können sie sich in dieser Welt besser orientieren. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractCílem mé práce je odpověď na otázku: Jak s rovinou slavení svátků pracují waldorfští pedagogové ve waldorfských mateřských školkách a jak jejich práce přispívá k růstu dítěti. Není mým úmyslem vyzdvihovat waldorfskou pedagogiku jako jedinou správnou cestu, chci však ukázat na její principy a možnosti, kterých si mnozí nejsou vědomi. Nevím, zda se mi to podaří zcela regulérním vědeckým způsobem, neboť věci, které se zažívají a prožívají těžko hledají svou řeč, kterou k nám promlouvají, v encyklopedických slovnících. Přesto však nechci, aby čtenář nabyl dojmu, že se spolu se mnou pohybuje v rovině nezvládnutého sentimentu. Kapitoly budu řadit dle ročních období od podzimu do léta, neboť stejně tak plyne školní rok. Svátky jsem vybrala pouze ty, které se objevují v praxi waldorfské pedagogiky. K většině z nich přiložím na začátku krátce jejich historický původ, poté se budu zabývat antroposofickým náhledem a nakonec v praktické části k jednotlivým obdobím přiložím konkrétní ukázky, jak se s danou tématikou pracuje ve WMŠ . K tomuto celkovému obrazu mi poslouží publikace z oboru etnologie, antroposofie a též osobní zkušenosti nabyté při mé měsíční praxi ve WMŠ na Petřinách, utvářející můj vnější pohled na celou problematiku. A jako vnitřní pohled si dovolím použít mé nynější čerstvé zkušenosti, které získávám...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleSvátky v ratmu roku. Prožívání svátečních dob v praxi waldorfských mateřských školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-03-07
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId18567
dc.title.translatedThe Feasts in the Rhythm of Year: Experiencing the Feasts in the Waldorf`s Pedagogyen_US
dc.contributor.refereeNejedlá, Dana
dc.identifier.aleph001223675
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem mé práce je odpověď na otázku: Jak s rovinou slavení svátků pracují waldorfští pedagogové ve waldorfských mateřských školkách a jak jejich práce přispívá k růstu dítěti. Není mým úmyslem vyzdvihovat waldorfskou pedagogiku jako jedinou správnou cestu, chci však ukázat na její principy a možnosti, kterých si mnozí nejsou vědomi. Nevím, zda se mi to podaří zcela regulérním vědeckým způsobem, neboť věci, které se zažívají a prožívají těžko hledají svou řeč, kterou k nám promlouvají, v encyklopedických slovnících. Přesto však nechci, aby čtenář nabyl dojmu, že se spolu se mnou pohybuje v rovině nezvládnutého sentimentu. Kapitoly budu řadit dle ročních období od podzimu do léta, neboť stejně tak plyne školní rok. Svátky jsem vybrala pouze ty, které se objevují v praxi waldorfské pedagogiky. K většině z nich přiložím na začátku krátce jejich historický původ, poté se budu zabývat antroposofickým náhledem a nakonec v praktické části k jednotlivým obdobím přiložím konkrétní ukázky, jak se s danou tématikou pracuje ve WMŠ . K tomuto celkovému obrazu mi poslouží publikace z oboru etnologie, antroposofie a též osobní zkušenosti nabyté při mé měsíční praxi ve WMŠ na Petřinách, utvářející můj vnější pohled na celou problematiku. A jako vnitřní pohled si dovolím použít mé nynější čerstvé zkušenosti, které získávám...cs_CZ
uk.abstract.enMeine Arbeit handelt von einem Thema der Festefeiern in der Waldorfpädagogik. Die Feste habe ich vom Herbst bis zum Frühling angereihen und habe nur die ausgewählt, die sich in der Waldorfkindergarten herausstellen. Zuerts bemühte ich mich, um eine Beschreibung ihrer Geschichte. Dazu gab ich eine anthroposofische Ansicht von einem Erlebnis der Jahreszeiten zu. In dem praktischen Teil habe ich vor allem Erlebnisse und Erfahrungen aus meinem Praktikum und der Arbeit in einer Waldorfkindergarten benutzt. Ich möchte zeigen, wie man hier mit den Kindern arbeitet und was sie durch die Feiern gewinnen können. Es handelt sich in diesem Fall nicht nur um ein Erlebnis, sondern auch um die ästhetischen, moralischen und gesellschaftlichen Werte. Die Kinder lernen dadurch den Rhytmus des Jahres kennen. So können sie sich in dieser Welt besser orientieren. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990012236750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV