Zobrazit minimální záznam

The History of a Nursery School in Prague 5 in the Context of Developing Pre-school Educational Institutions in the 20th century
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorAntošová, Dana
dc.date.accessioned2017-03-31T12:00:44Z
dc.date.available2017-03-31T12:00:44Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8807
dc.description.abstractDvacáté století je stoletím zvratů související se dvěma světovými válkami, které toto století poznamenaly. Následkem 2. světové války došlo k polarizaci Evropy a "třetí, tzv. studené válce." Od počátku XX. století se objevují postřehy související s novým poznáním dítěte, tzv. nová výchova, která by odpovídala soudobým podmínkám společnosti a otevřela se individuálním potřebám jedince. Na jedné straně sílí kritika tradiční výchovy a školy, na druhé straně se formulují požadavky na moderní výchovu a vzniká řada reformních pokusů. Tradiční výchově a škole se vytýkalo zvláště jednostranná orientace na intelektuální učení a podcenění důrazu na osobní zkušenost a rozvoj jeho aktivity a tvořivosti. Z kritiky tradiční výchovy (direktivní řízení dítěte, mechanismus, přemíra drilu, verbální metody a tudíž nedostatečná citlivost vůči dítěti) vyplynuly podněty na zlepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractDvacáté století je stoletím zvratů související se dvěma světovými válkami, které toto století poznamenaly. Následkem 2. světové války došlo k polarizaci Evropy a "třetí, tzv. studené válce." Od počátku XX. století se objevují postřehy související s novým poznáním dítěte, tzv. nová výchova, která by odpovídala soudobým podmínkám společnosti a otevřela se individuálním potřebám jedince. Na jedné straně sílí kritika tradiční výchovy a školy, na druhé straně se formulují požadavky na moderní výchovu a vzniká řada reformních pokusů. Tradiční výchově a škole se vytýkalo zvláště jednostranná orientace na intelektuální učení a podcenění důrazu na osobní zkušenost a rozvoj jeho aktivity a tvořivosti. Z kritiky tradiční výchovy (direktivní řízení dítěte, mechanismus, přemíra drilu, verbální metody a tudíž nedostatečná citlivost vůči dítěti) vyplynuly podněty na zlepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHistorie mateřské školy v Praze 5 v kontextu vývoje předškolních vzdělávacích institucí XX. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21577
dc.title.translatedThe History of a Nursery School in Prague 5 in the Context of Developing Pre-school Educational Institutions in the 20th centuryen_US
dc.contributor.refereeKřivánek, Zdeněk
dc.identifier.aleph001012557
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDvacáté století je stoletím zvratů související se dvěma světovými válkami, které toto století poznamenaly. Následkem 2. světové války došlo k polarizaci Evropy a "třetí, tzv. studené válce." Od počátku XX. století se objevují postřehy související s novým poznáním dítěte, tzv. nová výchova, která by odpovídala soudobým podmínkám společnosti a otevřela se individuálním potřebám jedince. Na jedné straně sílí kritika tradiční výchovy a školy, na druhé straně se formulují požadavky na moderní výchovu a vzniká řada reformních pokusů. Tradiční výchově a škole se vytýkalo zvláště jednostranná orientace na intelektuální učení a podcenění důrazu na osobní zkušenost a rozvoj jeho aktivity a tvořivosti. Z kritiky tradiční výchovy (direktivní řízení dítěte, mechanismus, přemíra drilu, verbální metody a tudíž nedostatečná citlivost vůči dítěti) vyplynuly podněty na zlepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enDvacáté století je stoletím zvratů související se dvěma světovými válkami, které toto století poznamenaly. Následkem 2. světové války došlo k polarizaci Evropy a "třetí, tzv. studené válce." Od počátku XX. století se objevují postřehy související s novým poznáním dítěte, tzv. nová výchova, která by odpovídala soudobým podmínkám společnosti a otevřela se individuálním potřebám jedince. Na jedné straně sílí kritika tradiční výchovy a školy, na druhé straně se formulují požadavky na moderní výchovu a vzniká řada reformních pokusů. Tradiční výchově a škole se vytýkalo zvláště jednostranná orientace na intelektuální učení a podcenění důrazu na osobní zkušenost a rozvoj jeho aktivity a tvořivosti. Z kritiky tradiční výchovy (direktivní řízení dítěte, mechanismus, přemíra drilu, verbální metody a tudíž nedostatečná citlivost vůči dítěti) vyplynuly podněty na zlepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010125570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV