dc.contributor.advisor | Uhlířová, Jana | |
dc.creator | Antošová, Dana | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T12:00:44Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T12:00:44Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8807 | |
dc.description.abstract | Dvacáté století je stoletím zvratů související se dvěma světovými válkami, které toto století poznamenaly. Následkem 2. světové války došlo k polarizaci Evropy a "třetí, tzv. studené válce." Od počátku XX. století se objevují postřehy související s novým poznáním dítěte, tzv. nová výchova, která by odpovídala soudobým podmínkám společnosti a otevřela se individuálním potřebám jedince. Na jedné straně sílí kritika tradiční výchovy a školy, na druhé straně se formulují požadavky na moderní výchovu a vzniká řada reformních pokusů. Tradiční výchově a škole se vytýkalo zvláště jednostranná orientace na intelektuální učení a podcenění důrazu na osobní zkušenost a rozvoj jeho aktivity a tvořivosti. Z kritiky tradiční výchovy (direktivní řízení dítěte, mechanismus, přemíra drilu, verbální metody a tudíž nedostatečná citlivost vůči dítěti) vyplynuly podněty na zlepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Dvacáté století je stoletím zvratů související se dvěma světovými válkami, které toto století poznamenaly. Následkem 2. světové války došlo k polarizaci Evropy a "třetí, tzv. studené válce." Od počátku XX. století se objevují postřehy související s novým poznáním dítěte, tzv. nová výchova, která by odpovídala soudobým podmínkám společnosti a otevřela se individuálním potřebám jedince. Na jedné straně sílí kritika tradiční výchovy a školy, na druhé straně se formulují požadavky na moderní výchovu a vzniká řada reformních pokusů. Tradiční výchově a škole se vytýkalo zvláště jednostranná orientace na intelektuální učení a podcenění důrazu na osobní zkušenost a rozvoj jeho aktivity a tvořivosti. Z kritiky tradiční výchovy (direktivní řízení dítěte, mechanismus, přemíra drilu, verbální metody a tudíž nedostatečná citlivost vůči dítěti) vyplynuly podněty na zlepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Historie mateřské školy v Praze 5 v kontextu vývoje předškolních vzdělávacích institucí XX. století | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-18 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21577 | |
dc.title.translated | The History of a Nursery School in Prague 5 in the Context of Developing Pre-school Educational Institutions in the 20th century | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 001012557 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Dvacáté století je stoletím zvratů související se dvěma světovými válkami, které toto století poznamenaly. Následkem 2. světové války došlo k polarizaci Evropy a "třetí, tzv. studené válce." Od počátku XX. století se objevují postřehy související s novým poznáním dítěte, tzv. nová výchova, která by odpovídala soudobým podmínkám společnosti a otevřela se individuálním potřebám jedince. Na jedné straně sílí kritika tradiční výchovy a školy, na druhé straně se formulují požadavky na moderní výchovu a vzniká řada reformních pokusů. Tradiční výchově a škole se vytýkalo zvláště jednostranná orientace na intelektuální učení a podcenění důrazu na osobní zkušenost a rozvoj jeho aktivity a tvořivosti. Z kritiky tradiční výchovy (direktivní řízení dítěte, mechanismus, přemíra drilu, verbální metody a tudíž nedostatečná citlivost vůči dítěti) vyplynuly podněty na zlepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Dvacáté století je stoletím zvratů související se dvěma světovými válkami, které toto století poznamenaly. Následkem 2. světové války došlo k polarizaci Evropy a "třetí, tzv. studené válce." Od počátku XX. století se objevují postřehy související s novým poznáním dítěte, tzv. nová výchova, která by odpovídala soudobým podmínkám společnosti a otevřela se individuálním potřebám jedince. Na jedné straně sílí kritika tradiční výchovy a školy, na druhé straně se formulují požadavky na moderní výchovu a vzniká řada reformních pokusů. Tradiční výchově a škole se vytýkalo zvláště jednostranná orientace na intelektuální učení a podcenění důrazu na osobní zkušenost a rozvoj jeho aktivity a tvořivosti. Z kritiky tradiční výchovy (direktivní řízení dítěte, mechanismus, přemíra drilu, verbální metody a tudíž nedostatečná citlivost vůči dítěti) vyplynuly podněty na zlepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010125570106986 | |