dc.contributor.advisor | Opravilová, Eva | |
dc.creator | Razáková, Helena | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T12:01:46Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T12:01:46Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8812 | |
dc.description.abstract | My dissertation focuses on individual development programs during pre-school education. The theoretical part defines the concept connected to the proprietary research in the practical part. I pay special attention to pre-school education, children's needs, the process of a child's personality formation and educational diagnostics. 1 analyze the continuity between the individual approach in the past and in current practice and methods supporting the individualization of pre-school education. The practical part covers the creation, implementation and evaluation of individualized plans. Additional analysis assesses the use of the individual approach by nursery school teachers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na problematiku individuálních rozvíjejících programů v předškolním vzdělávání. V teoretické části vymezuji pojmy navazující na vlastní výzkum části praktické. Věnuji se předškolnímu vzdělávání, potřebám a procesu vývoje osobnosti dítěte a pedagogické diagnostice. Zamýšlím se nad kontinuitou individuálního přístupu od historie po současnost a metodikou podporující individualizaci předškolního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na tvorbu, realizaci a vyhodnocování individuálních plánů. Cílem dalšího šetření je zmapovat využívání individuálního přístupu učitelkami mateřských škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Konkretizace obsahu předškolního vzdělávání v individuálních rozvíjejících programech | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-18 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21605 | |
dc.title.translated | Concretization of the Contents of Pre-School Education in Individual Learning Programmes | en_US |
dc.contributor.referee | Kropáčková, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001012363 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřena na problematiku individuálních rozvíjejících programů v předškolním vzdělávání. V teoretické části vymezuji pojmy navazující na vlastní výzkum části praktické. Věnuji se předškolnímu vzdělávání, potřebám a procesu vývoje osobnosti dítěte a pedagogické diagnostice. Zamýšlím se nad kontinuitou individuálního přístupu od historie po současnost a metodikou podporující individualizaci předškolního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na tvorbu, realizaci a vyhodnocování individuálních plánů. Cílem dalšího šetření je zmapovat využívání individuálního přístupu učitelkami mateřských škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | My dissertation focuses on individual development programs during pre-school education. The theoretical part defines the concept connected to the proprietary research in the practical part. I pay special attention to pre-school education, children's needs, the process of a child's personality formation and educational diagnostics. 1 analyze the continuity between the individual approach in the past and in current practice and methods supporting the individualization of pre-school education. The practical part covers the creation, implementation and evaluation of individualized plans. Additional analysis assesses the use of the individual approach by nursery school teachers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010123630106986 | |