Reakce učitele na agresivní chování žáka
The Reaction of the Teacher to the Aggressive Behaviour of a Pupil
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8813Identifikátory
SIS: 21691
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marušák, Radek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem práce je podat podrobné informace o problematice agresivního chování dětí a zároveň seznámit s reakcemi učitele a všemi vlivy, které se na těchto reakcích mohou podílet. Diplomová práce popisuje agresivní jednání žáků ve škole, typologii agrese a agresorů. Dál vlivy, které se podílejí na vzniku a projevech agrese. Část je věnovaná osobnosti učitele a jeho reakcím při setkání s agresivním žákem. Výzkum se zaměřil na popis typických a netypických projevů agresivního chování dětí. Dále na reakce učitelů při setkání s agresivitou žáků. V praktické části bylo použito metody akčního výzkumu a metody dotazníkového šetření. Z výsledků plyne, že učitelé si agresivitu dětí jsou schopni uvědomit, počítat s ní a umět vyřešit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The objective of my work is to provide detailed information about children's aggressive behaviour and at the same time get teachers to know these responses and all the things that might influence them. The thesis describes pupils' aggressive behaviour at school and deals with a typology of aggression and aggressors. It also involves influences that participate in origin and aggression manifestation. Part of the work analyses personality of a teacher and his responses to meeting an aggressive pupil. My research is focused on typical and untypical manifestation of children's aggressive behaviour as well as the teachers' responses when encountering the pupils' aggression. Two methods have been used in a practical part of my work: a method of active survey and a method of questionnare survey. My results show that teachers are aware of children's aggression, take it into account and they are able to solve problems. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)