dc.contributor.advisor | Hejlová, Helena | |
dc.creator | Slámová, Jiřina | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T12:01:59Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T12:01:59Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8813 | |
dc.description.abstract | The objective of my work is to provide detailed information about children's aggressive behaviour and at the same time get teachers to know these responses and all the things that might influence them. The thesis describes pupils' aggressive behaviour at school and deals with a typology of aggression and aggressors. It also involves influences that participate in origin and aggression manifestation. Part of the work analyses personality of a teacher and his responses to meeting an aggressive pupil. My research is focused on typical and untypical manifestation of children's aggressive behaviour as well as the teachers' responses when encountering the pupils' aggression. Two methods have been used in a practical part of my work: a method of active survey and a method of questionnare survey. My results show that teachers are aware of children's aggression, take it into account and they are able to solve problems. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Cílem práce je podat podrobné informace o problematice agresivního chování dětí a zároveň seznámit s reakcemi učitele a všemi vlivy, které se na těchto reakcích mohou podílet. Diplomová práce popisuje agresivní jednání žáků ve škole, typologii agrese a agresorů. Dál vlivy, které se podílejí na vzniku a projevech agrese. Část je věnovaná osobnosti učitele a jeho reakcím při setkání s agresivním žákem. Výzkum se zaměřil na popis typických a netypických projevů agresivního chování dětí. Dále na reakce učitelů při setkání s agresivitou žáků. V praktické části bylo použito metody akčního výzkumu a metody dotazníkového šetření. Z výsledků plyne, že učitelé si agresivitu dětí jsou schopni uvědomit, počítat s ní a umět vyřešit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Reakce učitele na agresivní chování žáka | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-15 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21691 | |
dc.title.translated | The Reaction of the Teacher to the Aggressive Behaviour of a Pupil | en_US |
dc.contributor.referee | Marušák, Radek | |
dc.identifier.aleph | 000586595 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce je podat podrobné informace o problematice agresivního chování dětí a zároveň seznámit s reakcemi učitele a všemi vlivy, které se na těchto reakcích mohou podílet. Diplomová práce popisuje agresivní jednání žáků ve škole, typologii agrese a agresorů. Dál vlivy, které se podílejí na vzniku a projevech agrese. Část je věnovaná osobnosti učitele a jeho reakcím při setkání s agresivním žákem. Výzkum se zaměřil na popis typických a netypických projevů agresivního chování dětí. Dále na reakce učitelů při setkání s agresivitou žáků. V praktické části bylo použito metody akčního výzkumu a metody dotazníkového šetření. Z výsledků plyne, že učitelé si agresivitu dětí jsou schopni uvědomit, počítat s ní a umět vyřešit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The objective of my work is to provide detailed information about children's aggressive behaviour and at the same time get teachers to know these responses and all the things that might influence them. The thesis describes pupils' aggressive behaviour at school and deals with a typology of aggression and aggressors. It also involves influences that participate in origin and aggression manifestation. Part of the work analyses personality of a teacher and his responses to meeting an aggressive pupil. My research is focused on typical and untypical manifestation of children's aggressive behaviour as well as the teachers' responses when encountering the pupils' aggression. Two methods have been used in a practical part of my work: a method of active survey and a method of questionnare survey. My results show that teachers are aware of children's aggression, take it into account and they are able to solve problems. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005865950106986 | |