Hodnocení efektivnosti v podnikovém vzdělávání
dc.contributor.advisor | Šnýdrová, Ivana, | |
dc.contributor.author | Výmola, František | |
dc.date.accessioned | 2019-12-17T14:06:50Z | |
dc.date.available | 2019-12-17T14:06:50Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/89830 | |
dc.description.abstract | Vzdělávání jako činnost, při které dochází k záměrnému učení, je něčím zcela samozřejmým. Vzdělávání v rámci státního vzdělávacího systému je do té míry zákonem uloženou povinností, že se o jeho hodnotě pro život jednotlivců nebo velkých a malých společenských skupin vůbec nepochybuje. Hodnota vzdělávání pro jednotlivce je například jasně patrná z toho, jak úroveň vzdělání souvisí s výší finančních příjmů. Hodnotu pro společnost jako takovou můžeme vidět v možnostech písemného dorozumívání se mezi úřady a jednotlivci nebo ve známém ignorantia legis non excusat (neznalost zákona neomlouvá). Snadno bychom našli mnoho dalších příkladů. Je zjevné, že v tom jak vzděláním získané znalosti, dovednosti a postoje používáme v praktickém životě, je jeho největší hodnota. Snažíme se v tomto směru vštěpovat dětem Komenského non scholae sed vitae discimus (ne pro školu, ale pro život se učíme). a zůstaneme-li u latiny, najdeme ještě finis coronat opus (konec je korunou díla). Hodnocení vzdělávání je závěrem nějakého vzdělávacího programu nebo projektu a má být i jeho korunou v tom smyslu, že ukáže jeho význam a užitek. Hodnocení podnikového vzdělávání nelze z této úvahy vyjmout. Podnikové vzdělávání se stává stále více otázkou peněz. Vzdělávání zaměstnanců má být prostředkem k růstu efektivnosti, konkurenceschopnosti a prosperity firmy. S tím samozřejmě souvisí, že může být i určitým druhem benefitu pro udržení klíčových zaměstnanců, především těch na manažerských pozicích. Nebo má sloužit k posílení podnikové kultury a motivace zaměstnanců k vysokému pracovnímu výkonu. Opět s cílem vyšší efektivnosti a konkurenceschopnosti celého podniku. | cs_CZ |
dc.language | čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.subject | vzdělávání efektivita | cs_CZ |
dc.subject | pedagogická evaluace | cs_CZ |
dc.subject | kultura organizace | cs_CZ |
dc.subject | podnikové vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | Česko | cs_CZ |
dc.title | Hodnocení efektivnosti v podnikovém vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | Diplomová práce | cs_CZ |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.aleph | 000673213 | |
thesis.degree.name | Mgr. | cs_CZ |
uk.file-availability | VUK | |
dc.identifier.lisID | 990006732130106986 |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách
-
Kvalifikační práce obhajované před rokem 2006 [2891]
Theses defended before year 2006