Výuka sjezdového lyžování na 2. stupni základních škol
The Instruction of Downhill Skiing for the Upper Grades of Primary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9091Identifikátory
SIS: 22413
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Přibyl, Ivan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - technická a informační výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
22. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Cílem této diplomové práce bylo postihnout rozdíly v současné výuce sjezdového lyžování žáků druhého stupně základních škol na lyžařském výcvikovém zájezdu. Výzkum explorativní metodou - dotazníkem byl zaměřen na ověření formulovaných hypotéz a na zjištění rozdílů ve výuce sjezdového lyžování žáků druhého stupně základních škol na LVZ. Výsledky výzkumu umožnily ověřit formulované hypotézy. První hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že většina učitelů na lyžařském výcvikovém zájezdu má kvalifikaci instruktor školního lyžování.", se potvrdila. Druhá hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že snowboarding je oproti sjezdovému lyžování na lyžařský výcvikový zájezd zařazen v daleko menší míře.", se potvrdila. Třetí hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že alespoň polovina učitelů vyučuje na LVZ carvingové oblouky.", se nepotvrdila. Čtvrtá hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že většina učitelů používá při výuce sjezdového lyžování metodiku české školy lyžování.", se potvrdila. Pátá hypotéza, která byla formulovaná takto: "Předpokládám, že převážná většina učitelů pořádá na lyžařském výcvikovém zájezdu slalomový nebo jiný sjezdový závod." se potvrdila.
Cílem této diplomové práce bylo postihnout rozdíly v současné výuce sjezdového lyžování žáků druhého stupně základních škol na lyžařském výcvikovém zájezdu. Výzkum explorativní metodou - dotazníkem byl zaměřen na ověření formulovaných hypotéz a na zjištění rozdílů ve výuce sjezdového lyžování žáků druhého stupně základních škol na LVZ. Výsledky výzkumu umožnily ověřit formulované hypotézy. První hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že většina učitelů na lyžařském výcvikovém zájezdu má kvalifikaci instruktor školního lyžování.", se potvrdila. Druhá hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že snowboarding je oproti sjezdovému lyžování na lyžařský výcvikový zájezd zařazen v daleko menší míře.", se potvrdila. Třetí hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že alespoň polovina učitelů vyučuje na LVZ carvingové oblouky.", se nepotvrdila. Čtvrtá hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že většina učitelů používá při výuce sjezdového lyžování metodiku české školy lyžování.", se potvrdila. Pátá hypotéza, která byla formulovaná takto: "Předpokládám, že převážná většina učitelů pořádá na lyžařském výcvikovém zájezdu slalomový nebo jiný sjezdový závod." se potvrdila.