dc.contributor.advisor | Květoňová, Lea | |
dc.creator | Kramosilová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T09:04:35Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T09:04:35Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9093 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce bude ověření hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením ve věkovém rozhraní 13-17 let s použitím testu STIP. Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do bodového Braillova písma a prověřuje čtení čísel. Hodnotit se bude přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. Na základě vyhodnocení testu dle příslušného manuálu dojde k porovnání výkonů s dětmi ve stejné věkové kategorii z Velké Británie. Po porovnání výkonů bude následovat celkové zhodnocení tohoto výzkumu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Graduation paper is directed at the validation of touch capabilities of visually impaired children of the age 13-17 years, through application of STIP test. STIP, developed in United Kingdom, is transformed into doted Braill code and verifies the speed of reading the numbers. Accuracy vs. error rate in the lines, speed of reading and concentration (attention) will be assessed. On the basis of the test evaluation aligned with relevant manual, the performance of children is compared with the UK children in the same age category. Following the comparison, the overall evaluation of this research is performed. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Hmatové vnímání u dětí s těžkým postižením zraku ve starším školním věku (13 - 17 let) | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-25 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22539 | |
dc.title.translated | Speech Instruction and the Prevention of Break-downs in Communication Abilities in a Nursery School | en_US |
dc.contributor.referee | Šumníková, Pavlína | |
dc.identifier.aleph | 001096616 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této diplomové práce bude ověření hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením ve věkovém rozhraní 13-17 let s použitím testu STIP. Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do bodového Braillova písma a prověřuje čtení čísel. Hodnotit se bude přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. Na základě vyhodnocení testu dle příslušného manuálu dojde k porovnání výkonů s dětmi ve stejné věkové kategorii z Velké Británie. Po porovnání výkonů bude následovat celkové zhodnocení tohoto výzkumu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Graduation paper is directed at the validation of touch capabilities of visually impaired children of the age 13-17 years, through application of STIP test. STIP, developed in United Kingdom, is transformed into doted Braill code and verifies the speed of reading the numbers. Accuracy vs. error rate in the lines, speed of reading and concentration (attention) will be assessed. On the basis of the test evaluation aligned with relevant manual, the performance of children is compared with the UK children in the same age category. Following the comparison, the overall evaluation of this research is performed. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010966160106986 | |