Chyba ve výuce matematiky na základních školách
Error in teaching mathematics at elementary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91038Identifikátory
SIS: 131207
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pilous, Derek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
13. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
práce s chybou, klasifikace chyb, příčiny vzniku chyb, učení bez chyb, učení s chybouKlíčová slova (anglicky)
work with error, error classification, causes of errors, learning without errors, learning with errorDiplomová práce se zabývá postavením chyby ve výuce matematiky v povědomí žáků a učitelů. Zaměřuje se také na reakce žáků a učitelů na výskyt chyb. Hlavní pozornost je věnována matematickým chybám. Práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje přehled vybraných pohledů na chybu. Obsahuje pohled na vývoj a proměny názorů na pojem "chyba", rozdílná pojetí klasifikace chyb a pedagogické a psychologické pohledy na pojem "chyba". Praktická část se opírá o výzkum, který byl proveden na 2. stupni dvou základních školách v Praze a Neratovicích. Žáci vyplňovali dotazník a s učiteli byl veden řízený rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA práce s chybou, klasifikace chyb, příčiny vzniku chyb, učení bez chyb, učení s chybou
The diploma thesis deals with the position of error in the teaching of mathematics in the awareness of pupils and teachers. It also focuses on the responses of pupils and teachers to errors. Main attention is paid to mathematical errors. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains an overview of selected error views. It contains a look at the development and changes of views on the concept of "error", the different concepts of error classification and pedagogical and psychological views on the term "error". The practical part is based on the research carried out at the 2nd level of two primary schools in Prague and Neratovice. Pupils filled in a questionnaire and a guided interview was conducted with teachers. KEYWORDS work with error, error classification, causes of errors, learning without errors, learning with error
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Typologie chyb při tlumočení z českého znakového jazyka do češtiny
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠantrůčková, Vendula (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 7. 2. 2011Tato bakalá ská práce se zabývá kategorizací a popisem formálních chyb tlumo ník znakového jazyka. Zam uje se na chyby p i tlumo ení ze znakového jazyka do mluveného, tj. z eského znakového jazyka do eštiny. i tlumo ení ... -
Estimation of the algebraic error and stopping criteria in numerical solution of partial differential equations
Výsledek obhajoby: UZNÁNOPapež, Jan (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2014)Datum obhajoby: 13. 2. 2014Název práce: Odhady algebraické chyby a zastavovací kritéria v numerickém řešení parciálních diferenciálních rovnic Autor: Jan Papež Katedra: Katedra numerické matematiky Vedoucí diplomové práce: prof. Ing. Zdeněk Strakoš, ... -
Goal-oriented a posteriori error estimates and adaptivity for the numerical solution of partial differential equations
Výsledek obhajoby: OBHÁJENORoskovec, Filip (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2019)Datum obhajoby: 23. 9. 2019Aposteriorní odhady chyby jsou nedílnou součástí každé spolehlivé numerické metody pro řešení parciálních diferenciálních rovnic. Účelem odhadů chyby cílové veličiny je kontrolovat výpočetní chyby předem dané veličiny. ...