dc.contributor.advisor | Novotná, Jarmila | |
dc.creator | Krpálková, Romana | |
dc.date.accessioned | 2017-10-04T10:05:19Z | |
dc.date.available | 2017-10-04T10:05:19Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/91038 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá postavením chyby ve výuce matematiky v povědomí žáků a učitelů. Zaměřuje se také na reakce žáků a učitelů na výskyt chyb. Hlavní pozornost je věnována matematickým chybám. Práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje přehled vybraných pohledů na chybu. Obsahuje pohled na vývoj a proměny názorů na pojem "chyba", rozdílná pojetí klasifikace chyb a pedagogické a psychologické pohledy na pojem "chyba". Praktická část se opírá o výzkum, který byl proveden na 2. stupni dvou základních školách v Praze a Neratovicích. Žáci vyplňovali dotazník a s učiteli byl veden řízený rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA práce s chybou, klasifikace chyb, příčiny vzniku chyb, učení bez chyb, učení s chybou | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the position of error in the teaching of mathematics in the awareness of pupils and teachers. It also focuses on the responses of pupils and teachers to errors. Main attention is paid to mathematical errors. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains an overview of selected error views. It contains a look at the development and changes of views on the concept of "error", the different concepts of error classification and pedagogical and psychological views on the term "error". The practical part is based on the research carried out at the 2nd level of two primary schools in Prague and Neratovice. Pupils filled in a questionnaire and a guided interview was conducted with teachers. KEYWORDS work with error, error classification, causes of errors, learning without errors, learning with error | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | work with error | en_US |
dc.subject | error classification | en_US |
dc.subject | causes of errors | en_US |
dc.subject | learning without errors | en_US |
dc.subject | learning with error | en_US |
dc.subject | práce s chybou | cs_CZ |
dc.subject | klasifikace chyb | cs_CZ |
dc.subject | příčiny vzniku chyb | cs_CZ |
dc.subject | učení bez chyb | cs_CZ |
dc.subject | učení s chybou | cs_CZ |
dc.title | Chyba ve výuce matematiky na základních školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-13 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 131207 | |
dc.title.translated | Error in teaching mathematics at elementary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Pilous, Derek | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá postavením chyby ve výuce matematiky v povědomí žáků a učitelů. Zaměřuje se také na reakce žáků a učitelů na výskyt chyb. Hlavní pozornost je věnována matematickým chybám. Práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje přehled vybraných pohledů na chybu. Obsahuje pohled na vývoj a proměny názorů na pojem "chyba", rozdílná pojetí klasifikace chyb a pedagogické a psychologické pohledy na pojem "chyba". Praktická část se opírá o výzkum, který byl proveden na 2. stupni dvou základních školách v Praze a Neratovicích. Žáci vyplňovali dotazník a s učiteli byl veden řízený rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA práce s chybou, klasifikace chyb, příčiny vzniku chyb, učení bez chyb, učení s chybou | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the position of error in the teaching of mathematics in the awareness of pupils and teachers. It also focuses on the responses of pupils and teachers to errors. Main attention is paid to mathematical errors. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains an overview of selected error views. It contains a look at the development and changes of views on the concept of "error", the different concepts of error classification and pedagogical and psychological views on the term "error". The practical part is based on the research carried out at the 2nd level of two primary schools in Prague and Neratovice. Pupils filled in a questionnaire and a guided interview was conducted with teachers. KEYWORDS work with error, error classification, causes of errors, learning without errors, learning with error | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |