Vývoj čtenářských dovedností a obtíže v analyticko-syntetické metodě čtení
The Development of Reading Abilities and Difficulties in the Analytical-Synthetic Method of Reading
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9110Identifiers
Study Information System: 22253
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Michalová, Zdena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Special Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem práce je zmapovat vývoj čtenářských dovedností u žáků prvních, druhých a třetích ročníků ZŠ s výukou čtení analyticko-syntetickou metodou, porovnání výsledků tohoto výzkumu s výsledky analogického výzkumu kolegyně Koníčkové u žáků vedených metodou genetickou. Cílem také je odhalit obtíže, které se ve čtení vyskytují.
The goal of the submitted thesis is to analyze readers' skills development of the pupils at the first, second and third grades of primary schools taught by the help of analytic and synthetic method,to compare results of this research with the results of my colleague Ms Koníčková who realized the same research with the pupils led by genetic method. The important goal is also to reveal difficulties appearing in reading.