Trilingvismus v Lucembursku a jeho odraz v tamější společnosti a ve školství
Trilingualism in Luxembourg and its Reflection in Luxembourg's Society and School System
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9125Identifikátory
SIS: 22355
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Haupenthal, Thomas Maria
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
21. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce zkoumá jazykovou situaci v Lucembursku a její odraz v lucemburské společnosti a ve školství. Jazykovou situaci a praxi v Luxembursku lze charakterizovat jako společenský trilingvismus, který s sebou automaticky přináší i trilingvismus individuální. Na tomto principu je vystavěn celý tamější školský systém. Jazyková a školská politika, která má za cíl podporovat a udržet aktivní trilingvismus u všech svých občanů, proto hraje v Lucembursku velkou roli a má velký vliv při plánování nových kroků a opatření v rámci jazykového vyučování. Takováto jazyková praxe s sebou sice přináší několikeré výhody pro jednotlivce i pro celou společnost, její negativní dopad především na vyučování jazyků, obzvláště jazyka mateřského, je však zřejmý. Cílem této diplomové práce bylo poukázat nejen na kladné, ale i na záporné stránky současné jazykové praxe v Lucembursku a navrhnout možná teoretická řešení k jejímu zefektivnění.
Tato diplomová práce zkoumá jazykovou situaci v Lucembursku a její odraz v lucemburské spolecnosti a ve školství. Jazykovou situaci a praxi v Luxembursku lze charakterizovat jako spolecenský trilingvismus, který s sebou automaticky prináší i trilingvismus individuální. Na tomto principu je vystaven celý tamejší školský systém. Jazyková a školská politika, která má za cíl podporovat a udržet aktivní trilingvismus u všech svých obcanu, proto hraje v Lucembursku velkou roli a má velký vliv pri plánování nových kroku a opatrení v rámci jazykového vyucování. Takováto jazyková praxe s sebou sice prináší nekolikeré výhody pro jednotlivce i pro celou spolecnost, její negativní dopad predevším na vyucování jazyku, obzvlášte jazyka materského, je však zrejmý. Cílem této diplomové práce bylo poukázat nejen na kladné, ale i na záporné stránky soucasné jazykové praxe v Lucembursku a navrhnout možná teoretická rešení k jejímu zefektivnení.