Specifické poruchy učení u dětí staršího školního věku
Specific Learning Disorders Concerning Children of Junior Hight-School Age
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9131Identifikátory
SIS: 22517
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Budíková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
24. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem této diplomové práce je zmapovat situaci v oblasti výchovy a vzdělávání žáků staršího školního věku se specifickými poruchami učení v jedné z pražských základních škol, stanovit konkrétní potřeby pedagogů a žáků této školy a vytvořit inventář možných metod a postupů, které mohou přispět k optimalizaci péče o žáky se specifickými poruchami učení v prostředí školy se zohledněním doby mimo vyučování. V teoretické části uvádím přehled dosavadních poznatků v oblasti specifických poruch učení a charakteristiku staršího školního věku se zaměřením na psychosociální postavení žáků se specifickými poruchami učení z prostudované literatury. V praktické části analyzuji a interpretuji data získaná dotazníkovým šetřením a doplňujícími rozhovory s vybranými pedagogickými pracovníky sledované základní školy. Na základě stanovení problematických oblastí péče o žáky II. stupně se specifickými poruchami učení sumarizuji možné přístupy k výchově a vzdělávám žáků s využitím osobních zkušeností a odborné literatury.
The aim of this diploma work is to describe the situation in education of children in older pupilage with speciál learning disabilities at primary school in Prague and to determinate concrete pedagogical and student needs. Then is the work focused on creating an enumeration of possible methods and procedures that may contribute to optimalization of care about children with learning disabilities in the school background with taking into account of after school activities. In the theoretical part I mention summary of existing findings from the area of specific learning disabilities and characterisation of children in older pupilage with a view to psychosocial position of children with speciál learning disabilities. In the practical part I analyse and explicate the data obtained by quesdonnaire survey and supplemental interviewing with pedagogical workers from monitored primary school. On the basis of determination of problematical areas in care for children with learning disabilities in older pupilage I summarise possible approaches to education with application of my own pedagogical cxpcriences and litera ture.