Převody jednotek u žáků s lehkým mentálním postižením
Units of Physical Quantities and Slightly Mentally Disabled Pupils
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9142Identifikátory
SIS: 22547
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaslová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
17. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá převody jednotek fyzikálních veličin délka, hmotnost, objem a čas u žáků základních škol praktických, tedy převážně u žáků s lehkým mentálním postižením. V prvních kapitolách jsou tyto fyzikální veličiny charakterizovány, je v nich uvedeno, proč jsou převody jednotek pro žáky s lehkým mentálním postižením obtížné, a je poukázáno na nezastupitelnost osvojení převodů jednotek pro tuto skupinu žáků vzhledem k jejich budoucímu profesnímu uplatnění. V další části práce je popsán zrealizovaný výzkum zaměřený na ověření úrovně znalostí z převodů jednotek u skupiny žáků s lehkým mentálním postižením, a to jak teoretických znalostí, tak praktických. Na závěr je podán návrh na širší začlenění problematiky převodů jednotek do výuky na základní škole praktické.
The dissertation involves conversion of physical units of such physical quantities as length, weigth, volume, and time. The study is aimed at practical primary schools which means that most pupils are slightly mentally handicapped. The physical quantities are characterized in first chapters. It says why it is difficult for mentally handicapped children to convert physical units and how important it is for their future professions. Next part of this dissertation describes a research which has been carried out to check the pupils' knowledge both theoretical and practical to convert physical units. In the conclusion there is suggested to include this problem more widely into the educational system of practical primary schools.