Multikulturní výchova a vzdělávání vietnamských žáků na českých školách
Multi-Cultural Education and the Education of Vietnamese Pupils at Czech Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9144Identifikátory
SIS: 22453
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
14. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce se zabývá pojetím multikulturalismu v České republice a jeho odrazem v životě české společnosti a s ním spojených vlivů ve smyslu vytváření si postojů, stereotypů a v některých případech i vzniku diskriminace. Dále se tato práce věnuje zakotvení multikulturalismu v současném vzdělávacím systému a možnosti jeho využití z hlediska vzdělávání a výchovy nejen českých žáků, ale také žáků-cizinců, zvláště pak Vietnamců, na základních školách. Práce se zabývá seznámení se s vietnamskou kulturou, tradicemi, historií a dalšími aspekty, jejichž znalost by pomohla hledat co nejlepší cesty k jejich inkluzi do české společnosti. Za největší překážku inkluze je považována jazyková bariéra. Proto se v diplomové práci řeší také otázka výuky českého jazyka jako jazyka cizího z hlediska metodických materiálů a postupů, které lze při výuce na základní škole využívat, aby se vietnamští žáci mohli co nejrychleji a co nejlépe zapojit nejen do života ve škole, ale i v celé naší společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This diploma work is concerned about multiculturalism in the Czech Republic and its influence on people living in the Czech society and its connection with forming attitudes, stereotypes and in some cases discrimination. The work is also about multiculturalism in current educational system and its opportunities which might be used to educate not only Czech pupils, but also foreignpupils, especially Vietnamese, at primary school. The work is engaged in introduction ol culture, traditions, history and other aspects of life in Vietnam. The knowledge of all these aspects might help us to find the best way of inclusion foreign-pupils into the Czech society. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)