Zobrazit minimální záznam

Aesthetic aspects of photography : Photographic style as a problem for R. Scruton's theory
dc.contributor.advisorKulka, Tomáš
dc.creatorChytilová, Anna
dc.date.accessioned2018-02-28T10:55:59Z
dc.date.available2018-02-28T10:55:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91673
dc.description.abstractPresent BA thesis aims to discuss aesthetic aspects of photography, especially in relation to Roger Scruoton's sceptical theory of photography from his article Photography and Representation in which he calls into question artistic capabilities of this medium. His overall stance holds that photography is not capable of artistic representation as other art media. His opinion is based predominantly on the causality and mechanical character of photography and first part of the thesis will consist of interpretation of his view. The objective of further study is to bring his views into critical light, and then to present some arguments to argue for possibility of individual photographic style, which is doubted in Scroton's theory. Study aims show forth basic aeshetic aspects of photography in its own terms as a specific representational medium and then discuss photographic style on this basis. Argumentation on style will be supported also by particular examples of photographic artworks that show aspects of individual style and by relevant theories, namely N. Goodman's article Status of Style from his work Ways of Worldmaking.en_US
dc.description.abstractPředkládaná práce si určuje za téma otázku estetických aspektů fotografie, které budou probírány zvláště ve vztahu ke skeptické teorii fotografie Rogera Scrutona, jehož stanoviska v článku Photography and Representation zpochybňují umělecké možnosti tohoto média. Scruton zde tvrdí, že fotografie nereprezentuje tak, jako jiné umělecké druhy a je ze své podstaty jako médium esteticky deficitní. Scruton tento názor zakládá hlavně na kauzalitě a mechaničnosti fotografie a interpretace jeho stanovisek z daného článku tvoří základ předkládané studie. Cílem jejích hlavních částí je potom polemika se Scrutonovými závěry, zvláště obhajoba autorského fotografického stylu, který je v rámci jeho stanoviska zpochybněn. Práce se v kritické souvislosti se Scrutonovým závěrem pokusí jednak na základě vybraných teorií a obrazových příkladů vyzdvihnout základy fotografické estetiky jako svébytného média a v závěru potom obhájit i fotografický styl. Argumentace v této části bude založena jednak na obrazové příloze s fotografickými díly, které podle názoru autora obsahují rozpoznatelný autorský styl, tak na představení pomocných teorií, které přispívají ke kritice Scrutonova odmítnutí stylu, zvláště bude využita teorie stylu Nelsona Goodmana.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectstraight photography|photography|photography aesthtics|Roger Scruton|photography as arten_US
dc.subjectstraight pohotography|přímá fotografie|Roger Scruton|fotografie|estetika fotografie|fotografie a umění|kauzální povaha fotografie|transparence fotografie|autorský stylcs_CZ
dc.titleEstetické aspekty fotografie : Fotorafický styl jako problém pro teorii Rogera Scrutonacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-12
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId187560
dc.title.translatedAesthetic aspects of photography : Photographic style as a problem for R. Scruton's theoryen_US
dc.contributor.refereeKubalík, Štěpán
dc.identifier.aleph002155900
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná práce si určuje za téma otázku estetických aspektů fotografie, které budou probírány zvláště ve vztahu ke skeptické teorii fotografie Rogera Scrutona, jehož stanoviska v článku Photography and Representation zpochybňují umělecké možnosti tohoto média. Scruton zde tvrdí, že fotografie nereprezentuje tak, jako jiné umělecké druhy a je ze své podstaty jako médium esteticky deficitní. Scruton tento názor zakládá hlavně na kauzalitě a mechaničnosti fotografie a interpretace jeho stanovisek z daného článku tvoří základ předkládané studie. Cílem jejích hlavních částí je potom polemika se Scrutonovými závěry, zvláště obhajoba autorského fotografického stylu, který je v rámci jeho stanoviska zpochybněn. Práce se v kritické souvislosti se Scrutonovým závěrem pokusí jednak na základě vybraných teorií a obrazových příkladů vyzdvihnout základy fotografické estetiky jako svébytného média a v závěru potom obhájit i fotografický styl. Argumentace v této části bude založena jednak na obrazové příloze s fotografickými díly, které podle názoru autora obsahují rozpoznatelný autorský styl, tak na představení pomocných teorií, které přispívají ke kritice Scrutonova odmítnutí stylu, zvláště bude využita teorie stylu Nelsona Goodmana.cs_CZ
uk.abstract.enPresent BA thesis aims to discuss aesthetic aspects of photography, especially in relation to Roger Scruoton's sceptical theory of photography from his article Photography and Representation in which he calls into question artistic capabilities of this medium. His overall stance holds that photography is not capable of artistic representation as other art media. His opinion is based predominantly on the causality and mechanical character of photography and first part of the thesis will consist of interpretation of his view. The objective of further study is to bring his views into critical light, and then to present some arguments to argue for possibility of individual photographic style, which is doubted in Scroton's theory. Study aims show forth basic aeshetic aspects of photography in its own terms as a specific representational medium and then discuss photographic style on this basis. Argumentation on style will be supported also by particular examples of photographic artworks that show aspects of individual style and by relevant theories, namely N. Goodman's article Status of Style from his work Ways of Worldmaking.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021559000106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV