Rusko na fotografiích přelomu 19. a 20. století
Russia in Photographs at the Turn of the 19th and the 20th Century
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92679Identifikátory
SIS: 179051
Kolekce
- Kvalifikační práce [23838]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Szobi, Pavel
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Historie - evropská studia
Katedra / ústav / klinika
Ústav světových dějin
Datum obhajoby
12. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ruská fotografie|fotografie|Rusko|ruské impérium|19. století|počátek 20. století|dokument|historická paměť|dokumentární fotografie|historie fotografieKlíčová slova (anglicky)
Russian photography|Photography|Russia|the Russian Empire|the 19th century|Beginning of the 20th century|Document|Collective memory|Documentary photography|History of photographyVe své práci hodlám podrobit analýze vývoj ruské dokumentární fotografie v letech 1839- 1917, čili v období od vzniku fotografie po pád carství, který je mezníkem ve tvorbě mnoha uměleckých směrů. Dokumentární fotografii můžeme rozdělit do několika kategorií - fotografie krajin, architektury, předmětů, událostí a lidí. Toto obecné rozdělení mi poslouží pro načrtnutí světového vývoje, který bude úvodem k hlavní tématice této práce. Ruské dokumentární fotografie rozeberu v kontextech jejího vzniku, příspěvku cizinců působících v Rusku, fotografických společenství, pořádání technologických, vědeckých a fotografických výstav a nacionálních (Volha) a imperialistických (Střední Asie) symbolů ruské říše. Podrobně rozeberu dílo fotografů Maxima Petroviče Dmitrijeva a Sergeje Michajloviče Prokudina- Gorského, kteří svůj život zasvětli snímání Ruska.
In my thesis I intend to analyse developement of russian documentary photography in years 1839-1917, in other words in period since the birth of photography to the downfall of tsarism. We may divide documentary photography into few categories - photography of landscape, architecture, objects, events and people. This general division helps to outline the worldwide develpement, which will be introduction to the main theme of this thesis. I will analyse russian documentary photography in contexts of its birth, contributions of foreigners who worked in Russia, photographical societis, organization of technological, scientific and photographical exhibitions and national (Volga river) and imperialist (Central Asia) symbols of the Russian Empire. I will analyse works of photographs Maxim Petrovitch Dmitriev and Sergey Mikhaylovich Prokudin-Gorsky, who dedicated their lifes to photograph Russia, in detail.