dc.contributor.advisor | Stellner, František | |
dc.creator | Uriková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-10-26T09:54:40Z | |
dc.date.available | 2017-10-26T09:54:40Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/92679 | |
dc.description.abstract | Ve své práci hodlám podrobit analýze vývoj ruské dokumentární fotografie v letech 1839- 1917, čili v období od vzniku fotografie po pád carství, který je mezníkem ve tvorbě mnoha uměleckých směrů. Dokumentární fotografii můžeme rozdělit do několika kategorií - fotografie krajin, architektury, předmětů, událostí a lidí. Toto obecné rozdělení mi poslouží pro načrtnutí světového vývoje, který bude úvodem k hlavní tématice této práce. Ruské dokumentární fotografie rozeberu v kontextech jejího vzniku, příspěvku cizinců působících v Rusku, fotografických společenství, pořádání technologických, vědeckých a fotografických výstav a nacionálních (Volha) a imperialistických (Střední Asie) symbolů ruské říše. Podrobně rozeberu dílo fotografů Maxima Petroviče Dmitrijeva a Sergeje Michajloviče Prokudina- Gorského, kteří svůj život zasvětli snímání Ruska. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In my thesis I intend to analyse developement of russian documentary photography in years 1839-1917, in other words in period since the birth of photography to the downfall of tsarism. We may divide documentary photography into few categories - photography of landscape, architecture, objects, events and people. This general division helps to outline the worldwide develpement, which will be introduction to the main theme of this thesis. I will analyse russian documentary photography in contexts of its birth, contributions of foreigners who worked in Russia, photographical societis, organization of technological, scientific and photographical exhibitions and national (Volga river) and imperialist (Central Asia) symbols of the Russian Empire. I will analyse works of photographs Maxim Petrovitch Dmitriev and Sergey Mikhaylovich Prokudin-Gorsky, who dedicated their lifes to photograph Russia, in detail. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Russian photography|Photography|Russia|the Russian Empire|the 19th century|Beginning of the 20th century|Document|Collective memory|Documentary photography|History of photography | en_US |
dc.subject | ruská fotografie|fotografie|Rusko|ruské impérium|19. století|počátek 20. století|dokument|historická paměť|dokumentární fotografie|historie fotografie | cs_CZ |
dc.title | Rusko na fotografiích přelomu 19. a 20. století | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-12 | |
dc.description.department | Ústav světových dějin | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of General History | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 179051 | |
dc.title.translated | Russia in Photographs at the Turn of the 19th and the 20th Century | en_US |
dc.contributor.referee | Szobi, Pavel | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Historie - evropská studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History - European Studies | en_US |
thesis.degree.program | Historické vědy | cs_CZ |
thesis.degree.program | History | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav světových dějin | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of General History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Historie - evropská studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History - European Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Historické vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | History | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své práci hodlám podrobit analýze vývoj ruské dokumentární fotografie v letech 1839- 1917, čili v období od vzniku fotografie po pád carství, který je mezníkem ve tvorbě mnoha uměleckých směrů. Dokumentární fotografii můžeme rozdělit do několika kategorií - fotografie krajin, architektury, předmětů, událostí a lidí. Toto obecné rozdělení mi poslouží pro načrtnutí světového vývoje, který bude úvodem k hlavní tématice této práce. Ruské dokumentární fotografie rozeberu v kontextech jejího vzniku, příspěvku cizinců působících v Rusku, fotografických společenství, pořádání technologických, vědeckých a fotografických výstav a nacionálních (Volha) a imperialistických (Střední Asie) symbolů ruské říše. Podrobně rozeberu dílo fotografů Maxima Petroviče Dmitrijeva a Sergeje Michajloviče Prokudina- Gorského, kteří svůj život zasvětli snímání Ruska. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my thesis I intend to analyse developement of russian documentary photography in years 1839-1917, in other words in period since the birth of photography to the downfall of tsarism. We may divide documentary photography into few categories - photography of landscape, architecture, objects, events and people. This general division helps to outline the worldwide develpement, which will be introduction to the main theme of this thesis. I will analyse russian documentary photography in contexts of its birth, contributions of foreigners who worked in Russia, photographical societis, organization of technological, scientific and photographical exhibitions and national (Volga river) and imperialist (Central Asia) symbols of the Russian Empire. I will analyse works of photographs Maxim Petrovitch Dmitriev and Sergey Mikhaylovich Prokudin-Gorsky, who dedicated their lifes to photograph Russia, in detail. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav světových dějin | cs_CZ |