Komunikační hra s tělesy jako cesta k vytváření geometrických představ
A Communication Game with the Body as a Way to Develop Geometric Imagination
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9258Identifiers
Study Information System: 22481
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Slezáková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato práce se zabývá prostorovou představivostí dětí mladšího školního věku. Provedený experiment sleduje taktilní manipulaci při vyloučení zraku a schopnost komunikovat hmatový vjem druhému člověku. Práce je teoreticky podložena myšlenkami konstruktivizmu, dále čerpá především z prací Jirotkové a Littlera, van Hieleho teorie úrovní geometrického myšlení a vlastních učitelských zkušeností autora.
This paper deals with early children's spatial imagination. It is based on experiment focusing on children's tactile perception of spatial solids without visual check. Also the ability to communicate this perception to another person is observed. The paper is theoretically supported by constructivist ideas, it further draws mainly from Jirotkova and Littler's work, van Hiele's levels of geometrical thought and author's own teaching experience.