Zobrazit minimální záznam

Bilingualismus v rodině
dc.contributor.advisorHofmannová, Marie
dc.creatorVelínská, Mariana
dc.date.accessioned2017-04-03T09:49:44Z
dc.date.available2017-04-03T09:49:44Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9282
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je poskytnout budoucím rodičům a učitelům bilingvních dětí přehled týkající se teorie bilingvismu. V teoretické části představuji bilingvismus jako obecnější jev a dále pak v souvislosti s výchovou dětí v bilingvní rodině. Také se zabývám lingvistickými otázkami, dvojí kulturou a vlivy bilingvismu na dítě. Praktická část je uvedena ve formě případové studie čtyř sourozenců pocházejících z česko-americké rodiny žijící v České republice. Na základě pozorování a studia odborné literatury jsem dospěla k závěru, že kromě konfliktu dvou kultur, v nichž bilingvní děti vyrůstají, prochází tyto děti určitými stádii jazykového vývoje, který je doprovázen specifickými chybami v obou jazycích. Učitelé na školách o této problematice mnoho neví a tudíž neberou v potaz vývojové chyby bilingvních dětí při jejich hodnocení podle 'monolingvních norem'.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to provide future parents and teachers of bilingual children with a theoretical survey of bilingualism. In the theoretical part I introduce bilingualism as a more general phenomenon and then in connection with raising children in a bilingual family. I also cover linguistic issues, biculturalism and effects of bilingualism on children. The practical part is presented in a case study of four siblings aged three, five, seven and nine who come from a Czech-American family living in the Czech Republic. On the basis of my observations and study of appropriate literature, I came to a conclusion that besides the conflict of two cultures, in which bilingual children grow up, these children go through specific stages of their language development, which is accompanied by particular mistakes in either of their two languages. Teachers at schools do not know about these points at issue and, therefore, do not consider the developmental mistakes of bilingual children when assessing them according to the 'monolingual norms'.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleFamily Bilingualismen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-25
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22217
dc.title.translatedBilingualismus v rodiněcs_CZ
dc.contributor.refereeMatuchová, Klára
dc.identifier.aleph000799766
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je poskytnout budoucím rodičům a učitelům bilingvních dětí přehled týkající se teorie bilingvismu. V teoretické části představuji bilingvismus jako obecnější jev a dále pak v souvislosti s výchovou dětí v bilingvní rodině. Také se zabývám lingvistickými otázkami, dvojí kulturou a vlivy bilingvismu na dítě. Praktická část je uvedena ve formě případové studie čtyř sourozenců pocházejících z česko-americké rodiny žijící v České republice. Na základě pozorování a studia odborné literatury jsem dospěla k závěru, že kromě konfliktu dvou kultur, v nichž bilingvní děti vyrůstají, prochází tyto děti určitými stádii jazykového vývoje, který je doprovázen specifickými chybami v obou jazycích. Učitelé na školách o této problematice mnoho neví a tudíž neberou v potaz vývojové chyby bilingvních dětí při jejich hodnocení podle 'monolingvních norem'.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to provide future parents and teachers of bilingual children with a theoretical survey of bilingualism. In the theoretical part I introduce bilingualism as a more general phenomenon and then in connection with raising children in a bilingual family. I also cover linguistic issues, biculturalism and effects of bilingualism on children. The practical part is presented in a case study of four siblings aged three, five, seven and nine who come from a Czech-American family living in the Czech Republic. On the basis of my observations and study of appropriate literature, I came to a conclusion that besides the conflict of two cultures, in which bilingual children grow up, these children go through specific stages of their language development, which is accompanied by particular mistakes in either of their two languages. Teachers at schools do not know about these points at issue and, therefore, do not consider the developmental mistakes of bilingual children when assessing them according to the 'monolingual norms'.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990007997660106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV