Zobrazit minimální záznam

Fear felt by Pre-schoolers and Strategies for Dealing with It
dc.contributor.advisorVavrda, Vladimír
dc.creatorBarešová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-03T09:50:47Z
dc.date.available2017-04-03T09:50:47Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9287
dc.description.abstractTématem práce je strach předškolních dětí. Konkrétně sledujeme, čeho se děti v tomto věku bojí, a jestli matky těchto dětí vědí, čeho se jejich děti bojí. Dále zjišťujeme jaké strategie matky volí, aby svým dětem pomohly strach překonat a jestli tyto strategie děti vnímají jako pomoc při zvládání svého strachu. Zabýváme se také tím, jaké strategie volí samy děti, aby svůj strach překonaly a opět zohledňujeme i to, jestli tyto strategie matky znají. Sledujeme i další aspekty související s vyrovnáváním se se strachem dětí, kterými jsou dětské fantazie, hry a rituály. Nakonec se zabýváme také problémy s usínáním, nočními můrami a zlými sny, které mohou souviset se strachem dětí v tomto věku.cs_CZ
dc.description.abstractThe topič of the thesis is fear of pre-school children. We particularly observe what children at this age are afraid of and if mothers of these children know what their children are afraid of. Farther we investigate what strategies the mothers select to help their children overcome their fear and if these strategies are perceived by the children as help in coping with their fear. We also inquire what strategies children themselves select in order to overcome their fear and again we take into account if their mothers know the strategies. We observe also other aspects related to coping with children's fear such as children's fantasy, games and rituals. Finally we are concerned with problems with falling asleep, nightmares and bad dreams which can be related to children's fear at this age.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleStrach předškolních dětí a strategie jeho zvládánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-23
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22275
dc.title.translatedFear felt by Pre-schoolers and Strategies for Dealing with Iten_US
dc.contributor.refereeKučera, Miloš
dc.identifier.aleph000590185
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem práce je strach předškolních dětí. Konkrétně sledujeme, čeho se děti v tomto věku bojí, a jestli matky těchto dětí vědí, čeho se jejich děti bojí. Dále zjišťujeme jaké strategie matky volí, aby svým dětem pomohly strach překonat a jestli tyto strategie děti vnímají jako pomoc při zvládání svého strachu. Zabýváme se také tím, jaké strategie volí samy děti, aby svůj strach překonaly a opět zohledňujeme i to, jestli tyto strategie matky znají. Sledujeme i další aspekty související s vyrovnáváním se se strachem dětí, kterými jsou dětské fantazie, hry a rituály. Nakonec se zabýváme také problémy s usínáním, nočními můrami a zlými sny, které mohou souviset se strachem dětí v tomto věku.cs_CZ
uk.abstract.enThe topič of the thesis is fear of pre-school children. We particularly observe what children at this age are afraid of and if mothers of these children know what their children are afraid of. Farther we investigate what strategies the mothers select to help their children overcome their fear and if these strategies are perceived by the children as help in coping with their fear. We also inquire what strategies children themselves select in order to overcome their fear and again we take into account if their mothers know the strategies. We observe also other aspects related to coping with children's fear such as children's fantasy, games and rituals. Finally we are concerned with problems with falling asleep, nightmares and bad dreams which can be related to children's fear at this age.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990005901850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV