dc.contributor.advisor | Vávra, Martin | |
dc.creator | Bartůňková, Dana | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T11:03:31Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T11:03:31Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/93273 | |
dc.description.abstract | Práce Humanitní versus technické vzdělá(vá)ní v ČR - analýza mediálního diskurzu v celostátních novinách (komparace diskurzu let 1990/1 a roku 2015) se snaží postihnout nejvýraznější rozdíly a podobnosti mezi dvěma mediálními diskurzy a také jejich proměnu v souvislosti s proměnou společnosti, ke které došlo následkem změny politického režimu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části práce je věnována pozornost proměně definic pojmů ve slovnících a encyklopediích. Dále se práce zaměřuje na diskuzi humanitního a technického vzdělání v českém a také v zahraničním prostředí. Pomocí kritické diskurzivní analýzy výzkumná část práce analyzuje diskurz oborů vzdělání v českých tištěných novinových článcích ze dvou období (z let 1990/1 a z roku 2015). Cílem práce je postihnout tyto dva diskurzy, jejich aktéry, hlavní témata a argumenty. Závěr empirické části tvoří komparace obou diskurzů a vystihnutí rozdílů a podobností mezi nimi. Klíčová slova: humanitní vzdělání, technické vzdělání, mediální diskurz, kritická diskurzivní analýza | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diploma thesis The Humanities versus the Technical Education - The Analysis of the Media Discourse in Nationwide Czech Newspapers (Comparison of Discourse Produced in 1990/1 and 2015) is trying to cover the most significant differences and similarities between two media discourses and also their change related to a social transformation caused by the political transformation. This thesis is divided into a theoretical part and an empirical part. The theoretical part focuses on a transformation of a definition of terms in dictionaries and encyclopaedias. The theoretical part also deals with the Humanities and Technical Education discussion not only in Czech but also abroad. By applying a critical discourse analysis the empirical part analyses an education discourse in Nationwide Czech Newspapers in the two periods (in 1990/1 and in 2015). A goal of this thesis is cover these two discourses, social actors, main themes and arguments. The conclusion of the empirical part is made of a comparison of these discourses and of a demonstration of the differences and similarities. Key words: humanities, technical education, media discourse, critical discourse analysis | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.title | Humanitní versus technické vzdělá(vá)ní v ČR - analýza mediálního diskurzu v celostátních novinách (komparace diskurzu let 1990/1 a roku 2015) | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-13 | |
dc.description.department | Pracoviště Historické sociologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Historical Sociology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 165607 | |
dc.title.translated | The Humanities versus the Technical Education - The Analysis of the Media Discourse in Nationwide Czech Newspapers (Comparison of Discourse Produced in 1990/1 and 2015) | en_US |
dc.contributor.referee | Řezníková, Sylva | |
dc.identifier.aleph | 002161303 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Historical Sociology | en_US |
thesis.degree.discipline | Historická sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Pracoviště Historické sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Historical Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Historická sociologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Historical Sociology | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce Humanitní versus technické vzdělá(vá)ní v ČR - analýza mediálního diskurzu v celostátních novinách (komparace diskurzu let 1990/1 a roku 2015) se snaží postihnout nejvýraznější rozdíly a podobnosti mezi dvěma mediálními diskurzy a také jejich proměnu v souvislosti s proměnou společnosti, ke které došlo následkem změny politického režimu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části práce je věnována pozornost proměně definic pojmů ve slovnících a encyklopediích. Dále se práce zaměřuje na diskuzi humanitního a technického vzdělání v českém a také v zahraničním prostředí. Pomocí kritické diskurzivní analýzy výzkumná část práce analyzuje diskurz oborů vzdělání v českých tištěných novinových článcích ze dvou období (z let 1990/1 a z roku 2015). Cílem práce je postihnout tyto dva diskurzy, jejich aktéry, hlavní témata a argumenty. Závěr empirické části tvoří komparace obou diskurzů a vystihnutí rozdílů a podobností mezi nimi. Klíčová slova: humanitní vzdělání, technické vzdělání, mediální diskurz, kritická diskurzivní analýza | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma thesis The Humanities versus the Technical Education - The Analysis of the Media Discourse in Nationwide Czech Newspapers (Comparison of Discourse Produced in 1990/1 and 2015) is trying to cover the most significant differences and similarities between two media discourses and also their change related to a social transformation caused by the political transformation. This thesis is divided into a theoretical part and an empirical part. The theoretical part focuses on a transformation of a definition of terms in dictionaries and encyclopaedias. The theoretical part also deals with the Humanities and Technical Education discussion not only in Czech but also abroad. By applying a critical discourse analysis the empirical part analyses an education discourse in Nationwide Czech Newspapers in the two periods (in 1990/1 and in 2015). A goal of this thesis is cover these two discourses, social actors, main themes and arguments. The conclusion of the empirical part is made of a comparison of these discourses and of a demonstration of the differences and similarities. Key words: humanities, technical education, media discourse, critical discourse analysis | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Pracoviště Historické sociologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021613030106986 | |