Vodní turistika jako součást sportů a pobytu v přírodě na základních školách
Water Hikes as a Part of the Sports and Movement Activities done in the Countryside by Primary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9363Identifikátory
SIS: 22201
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hronzová, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - technická a informační výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
23. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce byla zaměřena na turistické akce na základních školách s akcentem na vodní turistiku. Zpracoval jsem počátky turistiky v českých zemích, právní normy, které s pořádáním turistických akcí na ZŠ souvisí. Diplomová práce podává informace o pořádání turistických akcí na ZŠ, o dodržování předpisů. Dále o dostatečnosti a mezerách právních předpisů. Nabízí model vodácky zaměřené turistické akce, s jehož obsahem by měl být seznámen každý, kdo vodní turistiku na základních školách realizuje. Součástí diplomové práce je metodický film o použití házecího pytlíku. Byly splněny stanovené cíle práce. Potvrdily se hypotézy (č. 2, 4, 6). Na mnoha základních školách se upouští z výuky běžeckého lyžování. Počet turistických akcí pořádaných školou je ovlivněn velikostí školy. Předpisy a vyhlášky pro pořádání turistických akcí jsou zastaralé a nepostihují plně všechny formy turistických akcí. Hypotéza č. 3 se potvrdila jen z části. Více turistických akcí je zařazováno na školách, jejichž ředitel má aprobaci TV. Hypotéza č. 1 se nepotvrdila a platí, že na většině základních škol jsou pořádány i jiné turistické akce, než škola v přírodě a pěší výlet. Hypotéza č. 5 se nepotvrdila a platí, že na všech školách nejsou předpisy pro pořádání turistických akcí dodržovány. Všechny výsledky získané průzkumem byly shrnuty...
Diplomová práce byla zaměřena na turistické akce na základních školách s akcentem na vodní turistiku. Zpracoval jsem počátky turistiky v českých zemích, právní normy, které s pořádáním turistických akcí na ZŠ souvisí. Diplomová práce podává informace o pořádání turistických akcí na ZŠ, o dodržování předpisů. Dále o dostatečnosti a mezerách právních předpisů. Nabízí model vodácky zaměřené turistické akce, s jehož obsahem by měl být seznámen každý, kdo vodní turistiku na základních školách realizuje. Součástí diplomové práce je metodický film o použití házecího pytlíku. Byly splněny stanovené cíle práce. Potvrdily se hypotézy (č. 2, 4, 6). Na mnoha základních školách se upouští z výuky běžeckého lyžování. Počet turistických akcí pořádaných školou je ovlivněn velikostí školy. Předpisy a vyhlášky pro pořádání turistických akcí jsou zastaralé a nepostihují plně všechny formy turistických akcí. Hypotéza č. 3 se potvrdila jen z části. Více turistických akcí je zařazováno na školách, jejichž ředitel má aprobaci TV. Hypotéza č. 1 se nepotvrdila a platí, že na většině základních škol jsou pořádány i jiné turistické akce, než škola v přírodě a pěší výlet. Hypotéza č. 5 se nepotvrdila a platí, že na všech školách nejsou předpisy pro pořádání turistických akcí dodržovány. Všechny výsledky získané průzkumem byly shrnuty...