Vývoj školských zařízení se zaměřením na předškolní instituce na Karlovarsku do roku 1948
Development of educational institutions focused on pre-school facilities
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9582Identifikátory
SIS: 52380
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opravilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce je zaměřena na historický vývoj předškolních zařízení v souvislosti s vývojem školských institucí jako takových. Zabývá se převážně oblastí Karlovarska s důrazem na specifiku národnostního složení obyvatel na daném území zejména v období XIX. a první poloviny XX. století. Německo - česká otázka ovlivnila způsob vzniku, fungování i zanikání jednotlivých druhů veřejných školských i soukromých vzdělávacích institucí či zařízení sociálního charakteru pro děti školního a předškolního věku. Instituce pro předškolní děti měnily vlivem vývoje svoji funkci. Souběžně v některém období fungovalo několik tipů zařízení, která se odlišovala nejen vyučovacím jazykem, ale i svými výchovné - vzdělávacími programy postavenými na rozdílných základech. Odlišeny jsou tak německé Kindergarten pracující podle Frobela a české mateřské školy, Odkrytím historických souvislostí česko - německých vztahů na Karlovarsku se teprve otvírá možnost pochopit složitost vývoje školství tohoto kraje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The work is aimed for historical development of pre-school institutions associated with the development of educational institutions. The work deals with the region of Karlovy Vary mainly and it puts the accent on specificity of national population set-up in the area, especially in the period of the 19lh century and the first half of the 20th century. The German-Czech issue affected the way of formation, functioning also ending of individual types of public scholastic and private educational institutions or organizations of social character for the school and pre-schools children. Institutions for the pre-school children were changing their function. In some periods there were running several types of institutions at the same time which were different not only from the language thought but also from their pedagogicaleducational program. There are distinguished the German Kindergartens running by Frobel and the Czech Kindergartens. By uncovering historical connection of the Czech - German relations in the region of Karlovy Vary, possibility of understanding the complication of the educational system development of that region is being opened Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)