Zobrazit minimální záznam

Development of educational institutions focused on pre-school facilities
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorBystroňová, Šárka
dc.date.accessioned2017-04-03T10:50:16Z
dc.date.available2017-04-03T10:50:16Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9582
dc.description.abstractPráce je zaměřena na historický vývoj předškolních zařízení v souvislosti s vývojem školských institucí jako takových. Zabývá se převážně oblastí Karlovarska s důrazem na specifiku národnostního složení obyvatel na daném území zejména v období XIX. a první poloviny XX. století. Německo - česká otázka ovlivnila způsob vzniku, fungování i zanikání jednotlivých druhů veřejných školských i soukromých vzdělávacích institucí či zařízení sociálního charakteru pro děti školního a předškolního věku. Instituce pro předškolní děti měnily vlivem vývoje svoji funkci. Souběžně v některém období fungovalo několik tipů zařízení, která se odlišovala nejen vyučovacím jazykem, ale i svými výchovné - vzdělávacími programy postavenými na rozdílných základech. Odlišeny jsou tak německé Kindergarten pracující podle Frobela a české mateřské školy, Odkrytím historických souvislostí česko - německých vztahů na Karlovarsku se teprve otvírá možnost pochopit složitost vývoje školství tohoto kraje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe work is aimed for historical development of pre-school institutions associated with the development of educational institutions. The work deals with the region of Karlovy Vary mainly and it puts the accent on specificity of national population set-up in the area, especially in the period of the 19lh century and the first half of the 20th century. The German-Czech issue affected the way of formation, functioning also ending of individual types of public scholastic and private educational institutions or organizations of social character for the school and pre-schools children. Institutions for the pre-school children were changing their function. In some periods there were running several types of institutions at the same time which were different not only from the language thought but also from their pedagogicaleducational program. There are distinguished the German Kindergartens running by Frobel and the Czech Kindergartens. By uncovering historical connection of the Czech - German relations in the region of Karlovy Vary, possibility of understanding the complication of the educational system development of that region is being opened Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVývoj školských zařízení se zaměřením na předškolní instituce na Karlovarsku do roku 1948cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId52380
dc.title.translatedDevelopment of educational institutions focused on pre-school facilitiesen_US
dc.contributor.refereeOpravilová, Eva
dc.identifier.aleph002040086
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je zaměřena na historický vývoj předškolních zařízení v souvislosti s vývojem školských institucí jako takových. Zabývá se převážně oblastí Karlovarska s důrazem na specifiku národnostního složení obyvatel na daném území zejména v období XIX. a první poloviny XX. století. Německo - česká otázka ovlivnila způsob vzniku, fungování i zanikání jednotlivých druhů veřejných školských i soukromých vzdělávacích institucí či zařízení sociálního charakteru pro děti školního a předškolního věku. Instituce pro předškolní děti měnily vlivem vývoje svoji funkci. Souběžně v některém období fungovalo několik tipů zařízení, která se odlišovala nejen vyučovacím jazykem, ale i svými výchovné - vzdělávacími programy postavenými na rozdílných základech. Odlišeny jsou tak německé Kindergarten pracující podle Frobela a české mateřské školy, Odkrytím historických souvislostí česko - německých vztahů na Karlovarsku se teprve otvírá možnost pochopit složitost vývoje školství tohoto kraje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe work is aimed for historical development of pre-school institutions associated with the development of educational institutions. The work deals with the region of Karlovy Vary mainly and it puts the accent on specificity of national population set-up in the area, especially in the period of the 19lh century and the first half of the 20th century. The German-Czech issue affected the way of formation, functioning also ending of individual types of public scholastic and private educational institutions or organizations of social character for the school and pre-schools children. Institutions for the pre-school children were changing their function. In some periods there were running several types of institutions at the same time which were different not only from the language thought but also from their pedagogicaleducational program. There are distinguished the German Kindergartens running by Frobel and the Czech Kindergartens. By uncovering historical connection of the Czech - German relations in the region of Karlovy Vary, possibility of understanding the complication of the educational system development of that region is being opened Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020400860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV