dc.contributor.advisor | Blažková, Miloslava | |
dc.creator | Hašek, Václav | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T10:51:45Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T10:51:45Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9589 | |
dc.description.abstract | V úvodu naší práce vymezujeme jako základní cíl interpretaci obrazu člověka v antické tragédii a s tím nedílně spojenou interpretaci řádu světa, který člověku určuje jeho meze. Toto základní vymezení cíle práce nás vede k analýze dalších důležitých prvků, které úděl člověka v řeckých dramatech pomáhají konstruovat. Jedná se zejména o vztah k bohům, fenomén osudového předurčení a náhody, způsoby zakládání lidské viny a trestu za tyto viny. Krom těchto vnitřních dimenzí díla věnujeme pozornost i vnějším faktorům které se na konstrukci textů dramat podílejí. Jedná se zejména o proměnu postavení Athén, které se z pozice suverénního hegemona, z konceptu vnímání sama sebe jako "spásy Řecka", posouvají do role obce, která svůj potenciál musí užívat především na obranu vlastních kořenů a posléze je zasažena vnitřním skepticismem, který radikálně problematizuje dosavadní neochvějné danosti. Zabýváme se rovněž vlivem nástupu sofístické filozofie, která přináší významnou změnu perspektivy vnímání světa, a uvádíme ji do vztahů ke konkrétním dramatickým textům. V úvodní kapitole Antické drama a jeho postavení v životech občanů polis vřazujeme instituci divadla do struktury obce a sledujeme výsostnost jejího postavení, která nemá v dalších dějinných epochách obdoby. Zabýváme se funkcemi, které divadlo v polis zastává a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | V úvodu naší práce vymezujeme jako základní cíl interpretaci obrazu cloveka v antické tragédii a s tím nedílne spojenou interpretaci rádu sveta, který cloveku urcuje jeho meze. Toto základní vymezení cíle práce nás vede k analýze dalších duležitých prvku, které údel cloveka v reckých dramatech pomáhají konstruovat. Jedná se zejména o vztah k bohum, fenomén osudového predurcení a náhody, zpusoby zakládání lidské viny a trestu za tyto viny. Krom techto vnitrních dimenzí díla venujeme pozornost i vnejším faktorum které se na konstrukci textu dramat podílejí. Jedná se zejména o promenu postavení Athén, které se z pozice suverénního hegemona, z konceptu vnímání sama sebe jako "spásy Recka", posouvají do role obce, která svuj potenciál musí užívat predevším na obranu vlastních korenu a posléze je zasažena vnitrním skepticismem, který radikálne problematizuje dosavadní neochvejné danosti. Zabýváme se rovnež vlivem nástupu sofístické filozofie, která prináší významnou zmenu perspektivy vnímání sveta, a uvádíme ji do vztahu ke konkrétním dramatickým textum. V úvodní kapitole Antické drama a jeho postavení v životech obcanu polis vrazujeme instituci divadla do struktury obce a sledujeme výsostnost jejího postavení, která nemá v dalších dejinných epochách obdoby. Zabýváme se funkcemi, které divadlo v polis zastává a... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Ustavení a proměny ideálu člověka v antickém dramatu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-21 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22281 | |
dc.title.translated | The Constitution and Changes of the Ideal of Man in Ancient Drama | en_US |
dc.contributor.referee | Hauser, Michael | |
dc.identifier.aleph | 000590120 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V úvodu naší práce vymezujeme jako základní cíl interpretaci obrazu člověka v antické tragédii a s tím nedílně spojenou interpretaci řádu světa, který člověku určuje jeho meze. Toto základní vymezení cíle práce nás vede k analýze dalších důležitých prvků, které úděl člověka v řeckých dramatech pomáhají konstruovat. Jedná se zejména o vztah k bohům, fenomén osudového předurčení a náhody, způsoby zakládání lidské viny a trestu za tyto viny. Krom těchto vnitřních dimenzí díla věnujeme pozornost i vnějším faktorům které se na konstrukci textů dramat podílejí. Jedná se zejména o proměnu postavení Athén, které se z pozice suverénního hegemona, z konceptu vnímání sama sebe jako "spásy Řecka", posouvají do role obce, která svůj potenciál musí užívat především na obranu vlastních kořenů a posléze je zasažena vnitřním skepticismem, který radikálně problematizuje dosavadní neochvějné danosti. Zabýváme se rovněž vlivem nástupu sofístické filozofie, která přináší významnou změnu perspektivy vnímání světa, a uvádíme ji do vztahů ke konkrétním dramatickým textům. V úvodní kapitole Antické drama a jeho postavení v životech občanů polis vřazujeme instituci divadla do struktury obce a sledujeme výsostnost jejího postavení, která nemá v dalších dějinných epochách obdoby. Zabýváme se funkcemi, které divadlo v polis zastává a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | V úvodu naší práce vymezujeme jako základní cíl interpretaci obrazu cloveka v antické tragédii a s tím nedílne spojenou interpretaci rádu sveta, který cloveku urcuje jeho meze. Toto základní vymezení cíle práce nás vede k analýze dalších duležitých prvku, které údel cloveka v reckých dramatech pomáhají konstruovat. Jedná se zejména o vztah k bohum, fenomén osudového predurcení a náhody, zpusoby zakládání lidské viny a trestu za tyto viny. Krom techto vnitrních dimenzí díla venujeme pozornost i vnejším faktorum které se na konstrukci textu dramat podílejí. Jedná se zejména o promenu postavení Athén, které se z pozice suverénního hegemona, z konceptu vnímání sama sebe jako "spásy Recka", posouvají do role obce, která svuj potenciál musí užívat predevším na obranu vlastních korenu a posléze je zasažena vnitrním skepticismem, který radikálne problematizuje dosavadní neochvejné danosti. Zabýváme se rovnež vlivem nástupu sofístické filozofie, která prináší významnou zmenu perspektivy vnímání sveta, a uvádíme ji do vztahu ke konkrétním dramatickým textum. V úvodní kapitole Antické drama a jeho postavení v životech obcanu polis vrazujeme instituci divadla do struktury obce a sledujeme výsostnost jejího postavení, která nemá v dalších dejinných epochách obdoby. Zabýváme se funkcemi, které divadlo v polis zastává a... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005901200106986 | |