Dramatickovýchovný projekt - Hobit
Drama Project based on Hobbits
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9595Identifikátory
SIS: 51715
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Radmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Je mnoho dětí, které nečtou a ani číst nechtějí. Dramatická výchova a literatura mají k sobě blízko. Dramatická výchova může z literatury čerpat a k literatuře nás přivést. Já se ve své práci snažím tuto cestu naplnit. Přivést děti pomocí dramatické výchovy k literatuře. Vybrala jsem si jednu konkrétní knihu, protože si myslím, že je pro děti zajímavá a lze s ní velice hezky pracovat. Sám autor totiž tuto knihu napsal tak, že přímo vybízí k hlasitému předčítání nebo vypravování před širokým dětským (a ze svých zkušeností i ze zkušeností z okolí vím, že nejen dětským) publikem. Dramatická výchova je pro mnohé učitelky a učitele stále nové slovo se kterým si neví rady. Často netuší co znamená a pokud vědí, neumí si představit, jak zařadit dramatickou výchovu do vyučování. Ve své práci jsem provedla i výzkum, kterým jsem si tato svá tvrzení dokázala. Právě s myšlenkami na učitele z praxe, kteří se s dramatickou výchovou ještě nesetkala jsem tento projekt zpracovala. Abych měla jistotu, že projekt funguje a lze ho při vyučování využít, vyzkoušela jsem ho na své třídě. Volila jsem záměrně situace, které psychicky unesou i děti, které s dramatickými metodami a technikami nepřišly do styku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Je mnoho dětí, které nečtou a ani číst nechtějí. Dramatická výchova a literatura mají k sobě blízko. Dramatická výchova může z literatury čerpat a k literatuře nás přivést. Já se ve své práci snažím tuto cestu naplnit. Přivést děti pomocí dramatické výchovy k literatuře. Vybrala jsem si jednu konkrétní knihu, protože si myslím, že je pro děti zajímavá a lze s ní velice hezky pracovat. Sám autor totiž tuto knihu napsal tak, že přímo vybízí k hlasitému předčítání nebo vypravování před širokým dětským (a ze svých zkušeností i ze zkušeností z okolí vím, že nejen dětským) publikem. Dramatická výchova je pro mnohé učitelky a učitele stále nové slovo se kterým si neví rady. Často netuší co znamená a pokud vědí, neumí si představit, jak zařadit dramatickou výchovu do vyučování. Ve své práci jsem provedla i výzkum, kterým jsem si tato svá tvrzení dokázala. Právě s myšlenkami na učitele z praxe, kteří se s dramatickou výchovou ještě nesetkala jsem tento projekt zpracovala. Abych měla jistotu, že projekt funguje a lze ho při vyučování využít, vyzkoušela jsem ho na své třídě. Volila jsem záměrně situace, které psychicky unesou i děti, které s dramatickými metodami a technikami nepřišly do styku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)