Zobrazit minimální záznam

Existencial Issnes in Russian Literature of 19th - 20th centuries
Hry rozumu v ruské literatuře na přelomu 19. a 20. století
dc.contributor.advisorHříbková, Radka
dc.creatorVojtková, Natella
dc.date.accessioned2017-04-03T10:53:47Z
dc.date.available2017-04-03T10:53:47Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9599
dc.description.abstractJedním z klíčových témat celé historie literatury je tázání po existenci a hledání řešení otázek bytí. Ve své diplomové práci se autorka zaměřuje na tuto problematiku prostřednictvím analýzy masky bláznovství v dílech ruských spisovatelů konce 19. - počátku 20. století, především V. Garšina, A. Čehova, L. Andrejeva a F. Sologuba. Zabývá se také otázkou, proč zkoumané téma je typické pro ruskou literaturu, a čím se výše uvedení autoři inspirovali při vytváření osudů svých postav "bláznů" či "domnělých bláznů". Práce je rozdělena do pěti kapitol. V první části se autorka v teoretické rovině zabývá otázkou, jaké jsou cíle a možnosti použití motivu šílenství, Jinakosti" při řešení existenciálních otázek. Jsou zde také popsány určité "typy" bláznovství, způsoby jeho zobrazení, příčiny jeho vzniku a jeho důsledky. Druhá kapitola je věnována kořenům tématu šílenství v staroruské literatuře a folkloru, které vnášejí do ruské literatury specifický typ hrdiny, jenž se vymyká společenské normě. Tento hrdina je konfrontován nejen s celým světem, ale i se sebou samým. V další kapitole autorka pozoruje hlubší vývoj tématu v ruské literatuře 18. - 19. století. Na dílech předních klasických autorů demonstruje postupný přechod od převládajících otázek náboženské povahy otázkám sociálním a posléze čistě existenciálním. V...cs_CZ
dc.description.abstractOne of the major themes in the history of literature is looking for ways of solving the existential questions. The work is concerned with the ways of depicting madness in literary works at the end of the 19th century and the beginning of the 20th century, the reasons of such a common usage of the motif of madness in Russian literature and the goals that are consequently achieved by the authors. The thesis is mainly focused on the works of the major writers of Russian literature of that period, such as Sologub, Garshin, Andreyev and Chekhov. The thesis is divided into five chapters; in some cases further subdivision is used. The aim of the first chapter is mainly to discuss the ways of showing madness and "otherness" in solving the existential issues. The author of the thesis comments on the types of "madness" in literary works, the means of its depicting, its reasons and consequences. In the second chapter the roots and historical overview of the ways of using the theme of madness are presented and discussed with reference to some literary works. It is proved that there existed a specific type of a hero, who confronted not only the whole world, but also himself. The third chapter is devoted to presenting and analyzing the major works of th th 18 - 19 century, where a motif of madness, after its unfolding...en_US
dc.languageRussiancs_CZ
dc.language.isoru_RU
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleIgry razuma v pycckoj literatype na pybeže XIX-XX vekovru_RU
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-23
dc.description.departmentKatedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22435
dc.title.translatedExistencial Issnes in Russian Literature of 19th - 20th centuriesen_US
dc.title.translatedHry rozumu v ruské literatuře na přelomu 19. a 20. stoletícs_CZ
dc.contributor.refereeHlaváček, Antonín
dc.identifier.aleph001864166
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Russian Languageen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Russian Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csJedním z klíčových témat celé historie literatury je tázání po existenci a hledání řešení otázek bytí. Ve své diplomové práci se autorka zaměřuje na tuto problematiku prostřednictvím analýzy masky bláznovství v dílech ruských spisovatelů konce 19. - počátku 20. století, především V. Garšina, A. Čehova, L. Andrejeva a F. Sologuba. Zabývá se také otázkou, proč zkoumané téma je typické pro ruskou literaturu, a čím se výše uvedení autoři inspirovali při vytváření osudů svých postav "bláznů" či "domnělých bláznů". Práce je rozdělena do pěti kapitol. V první části se autorka v teoretické rovině zabývá otázkou, jaké jsou cíle a možnosti použití motivu šílenství, Jinakosti" při řešení existenciálních otázek. Jsou zde také popsány určité "typy" bláznovství, způsoby jeho zobrazení, příčiny jeho vzniku a jeho důsledky. Druhá kapitola je věnována kořenům tématu šílenství v staroruské literatuře a folkloru, které vnášejí do ruské literatury specifický typ hrdiny, jenž se vymyká společenské normě. Tento hrdina je konfrontován nejen s celým světem, ale i se sebou samým. V další kapitole autorka pozoruje hlubší vývoj tématu v ruské literatuře 18. - 19. století. Na dílech předních klasických autorů demonstruje postupný přechod od převládajících otázek náboženské povahy otázkám sociálním a posléze čistě existenciálním. V...cs_CZ
uk.abstract.enOne of the major themes in the history of literature is looking for ways of solving the existential questions. The work is concerned with the ways of depicting madness in literary works at the end of the 19th century and the beginning of the 20th century, the reasons of such a common usage of the motif of madness in Russian literature and the goals that are consequently achieved by the authors. The thesis is mainly focused on the works of the major writers of Russian literature of that period, such as Sologub, Garshin, Andreyev and Chekhov. The thesis is divided into five chapters; in some cases further subdivision is used. The aim of the first chapter is mainly to discuss the ways of showing madness and "otherness" in solving the existential issues. The author of the thesis comments on the types of "madness" in literary works, the means of its depicting, its reasons and consequences. In the second chapter the roots and historical overview of the ways of using the theme of madness are presented and discussed with reference to some literary works. It is proved that there existed a specific type of a hero, who confronted not only the whole world, but also himself. The third chapter is devoted to presenting and analyzing the major works of th th 18 - 19 century, where a motif of madness, after its unfolding...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018641660106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV