Bohumil Hrabal ve filmu a próze 60. let
Bohumil Hrabal in the Film and Prose of the 1960s
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9601Identifikátory
SIS: 22251
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pytlík, Radko
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
16. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou Bohumila Hrabala 60. let. Bližšímu zkoumání podrobuje povídkové sbírky Pábitele, Perličku na dně a novelu Ostře sledované vlaky. Klade si za cíl hledat důvody pro vznik daných variant a variací, které byly vytvořeny samotným autorem nebo způsobené editorskými úpravami. Tento výzkum vychází ze Sebraných spisů Bohumila Hrabala, ve kterých byly poprvé tyto varianty uveřejněny. Druhá část této práce se věnuje přepisu Ostře sledovaných vlaků do literárního scénáře. Je zde snaha zhodnotit úspěšnost tohoto přepisu a zamyslet se nad obecnou problematikou přepisu Hrabalovy poetiky. Do jaké míry je vůbec možné zaznamenat onu specifičnost Hrabalovy prózy, její ozvláštněný způsob vyprávění, a do jaké míry je toto zcela nepostižitelné a nezobrazitelné možno vyjádřit filmovou narací
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou Bohumila Hrabala 60. let. Bližšímu zkoumání podrobuje povídkové sbírky Pábitele, Perličku na dně a novelu Ostře sledované vlaky. Klade si za cíl hledat důvody pro vznik daných variant a variací, které byly vytvořeny samotným autorem nebo způsobené editorskými úpravami. Tento výzkum vychází ze Sebraných spisů Bohumila Hrabala, ve kterých byly poprvé tyto varianty uveřejněny. Druhá část této práce se věnuje přepisu Ostře sledovaných vlaků do literárního scénáře. Je zde snaha zhodnotit úspěšnost tohoto přepisu a zamyslet se nad obecnou problematikou přepisu Hrabalovy poetiky. Do jaké míry je vůbec možné zaznamenat onu specifičnost Hrabalovy prózy, její ozvláštněný způsob vyprávění, a do jaké míry je toto zcela nepostižitelné a nezobrazitelné možno vyjádřit filmovou narací.