Naše obec Hostivař.Případová studie výchovně - vzdělávacího projektu
Our Village Hostivař Educational Project: A Case Study
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9610Identifikátory
SIS: 22307
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Županič, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
14. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem diplomové práce je tedy vytvořit projekt, kterým bych do běžné školní praxe zavedla základní principy Rámcového vzdělávacího programu a zároveň při jeho realizaci dokázat, že metoda projektového vyučování vhodně rozvíjí tendence nastolené výše zmíněnou reformou. Tedy, že je možno jejím prostřednictvím u žáků efektivně rozvíjet a podporovat vytváření klíčových kompetencí,2 pozitivně 1 Sbírka zákonů číslo 561/2004 Zákon ze dne 24. září 2004 o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání. Ročník 2004. Rozeslána dne 10. listopadu 2004. str. 10262-3 2 Metodický portál. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělání [online], c. 2005, poslední revize 29. srpna 2005 [15. února 2005 ]. Dostupné z http://www.rvp.cz./soubor/rvpzv.pdf str. 14 ovlivňovat sociální klima třídy a tak podporovat spolupráci a vzájemnou pomoc jedinců a skupin. Dále mám snahu dokázat, že metoda projektového vyučování prostřednictvím variabilnější organizace výuky vhodně aktivizace znalosti, dovednosti, schopnosti a vlastnosti žáků.4 A že v rámci zásad metody projektového vyučování je možno v projektu prosadit různé strategie učení, podporovat u žáka kreativní myšlení a logické uvažování při řešení problému a vést ho k samostatnosti a otevřené komunikaci tak, jak to reforma vyžaduje. Při tvorbě plánu projektu...
Cílem diplomové práce je tedy vytvorit projekt, kterým bych do bežné školní praxe zavedla základní principy Rámcového vzdelávacího programu a zároven pri jeho realizaci dokázat, že metoda projektového vyucování vhodne rozvíjí tendence nastolené výše zmínenou reformou. Tedy, že je možno jejím prostrednictvím u žáku efektivne rozvíjet a podporovat vytvárení klícových kompetencí,2 pozitivne 1 Sbírka zákonu císlo 561/2004 Zákon ze dne 24. zárí 2004 o predškolním, základním, stredním, vyšším odborném a jiném vzdelání. Rocník 2004. Rozeslána dne 10. listopadu 2004. str. 10262-3 2 Metodický portál. Rámcový vzdelávací program pro základní vzdelání [online], c. 2005, poslední revize 29. srpna 2005 [15. února 2005 ]. Dostupné z http://www.rvp.cz./soubor/rvpzv.pdf str. 14 ovlivnovat sociální klima trídy a tak podporovat spolupráci a vzájemnou pomoc jedincu a skupin. Dále mám snahu dokázat, že metoda projektového vyucování prostrednictvím variabilnejší organizace výuky vhodne aktivizace znalosti, dovednosti, schopnosti a vlastnosti žáku.4 A že v rámci zásad metody projektového vyucování je možno v projektu prosadit ruzné strategie ucení, podporovat u žáka kreativní myšlení a logické uvažování pri rešení problému a vést ho k samostatnosti a otevrené komunikaci tak, jak to reforma vyžaduje. Pri tvorbe plánu projektu...