Zobrazit minimální záznam

What was Caused Upon the Finding of Handwritten Documents
dc.contributor.advisorStejskalová, Anna
dc.creatorČermáková, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-03T10:59:02Z
dc.date.available2017-04-03T10:59:02Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9625
dc.description.abstractCílem mé diplomové práce bylo ukázat, jakým způsobem naše dvě nejznámější a také najdiskutovanejší rukopisné památky, Rukopis královédvorský a zelenohorský, ovlivnily literární, politické a kulturní dění v 19. století a jak bylo toto téma zpracováno v průběhu posledních sto padesáti let v českých učebnicích literatury a v čítankách. V úvodní informativní části práce jsem se věnovala sporným evropským a českým rukopisným nálezům a jejich vzniku jako důsledku dobového evropského trendu. Velkou pozornost jsem věnovala průběhu rukopisných bojů o uznání pravosti našich nálezů. Všechna tato fakta, společně s pasáží dokumentující velký inspirační vliv Rukopisů na českou literaturu, divadlo, hudbu a výtvarné umění, mi sloužila jako východisko pro druhou část práce, výzkumnou. V druhé části jsem se zaměřila na české učebnice literární historie a čítanky z období od druhé poloviny 19. století až do současnosti. Jde tedy o časový úsek přibližně sto padesáti let, který jsem pro přehlednost rozčlenila do několika etap, rovněž jsem tituly rozdělila na učebnice literární historie a čítanky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractCílem mé diplomové práce bylo ukázat, jakým způsobem naše dvě nejznámější a také najdiskutovanejší rukopisné památky, Rukopis královédvorský a zelenohorský, ovlivnily literární, politické a kulturní dění v 19. století a jak bylo toto téma zpracováno v průběhu posledních sto padesáti let v českých učebnicích literatury a v čítankách. V úvodní informativní části práce jsem se věnovala sporným evropským a českým rukopisným nálezům a jejich vzniku jako důsledku dobového evropského trendu. Velkou pozornost jsem věnovala průběhu rukopisných bojů o uznání pravosti našich nálezů. Všechna tato fakta, společně s pasáží dokumentující velký inspirační vliv Rukopisů na českou literaturu, divadlo, hudbu a výtvarné umění, mi sloužila jako východisko pro druhou část práce, výzkumnou. V druhé části jsem se zaměřila na české učebnice literární historie a čítanky z období od druhé poloviny 19. století až do současnosti. Jde tedy o časový úsek přibližně sto padesáti let, který jsem pro přehlednost rozčlenila do několika etap, rovněž jsem tituly rozdělila na učebnice literární historie a čítanky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleCo způsobily rukopisné nálezycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-16
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22371
dc.title.translatedWhat was Caused Upon the Finding of Handwritten Documentsen_US
dc.contributor.refereeHrabáková, Jaroslava
dc.identifier.aleph000824911
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Frenchen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Frenchen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem mé diplomové práce bylo ukázat, jakým způsobem naše dvě nejznámější a také najdiskutovanejší rukopisné památky, Rukopis královédvorský a zelenohorský, ovlivnily literární, politické a kulturní dění v 19. století a jak bylo toto téma zpracováno v průběhu posledních sto padesáti let v českých učebnicích literatury a v čítankách. V úvodní informativní části práce jsem se věnovala sporným evropským a českým rukopisným nálezům a jejich vzniku jako důsledku dobového evropského trendu. Velkou pozornost jsem věnovala průběhu rukopisných bojů o uznání pravosti našich nálezů. Všechna tato fakta, společně s pasáží dokumentující velký inspirační vliv Rukopisů na českou literaturu, divadlo, hudbu a výtvarné umění, mi sloužila jako východisko pro druhou část práce, výzkumnou. V druhé části jsem se zaměřila na české učebnice literární historie a čítanky z období od druhé poloviny 19. století až do současnosti. Jde tedy o časový úsek přibližně sto padesáti let, který jsem pro přehlednost rozčlenila do několika etap, rovněž jsem tituly rozdělila na učebnice literární historie a čítanky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enCílem mé diplomové práce bylo ukázat, jakým způsobem naše dvě nejznámější a také najdiskutovanejší rukopisné památky, Rukopis královédvorský a zelenohorský, ovlivnily literární, politické a kulturní dění v 19. století a jak bylo toto téma zpracováno v průběhu posledních sto padesáti let v českých učebnicích literatury a v čítankách. V úvodní informativní části práce jsem se věnovala sporným evropským a českým rukopisným nálezům a jejich vzniku jako důsledku dobového evropského trendu. Velkou pozornost jsem věnovala průběhu rukopisných bojů o uznání pravosti našich nálezů. Všechna tato fakta, společně s pasáží dokumentující velký inspirační vliv Rukopisů na českou literaturu, divadlo, hudbu a výtvarné umění, mi sloužila jako východisko pro druhou část práce, výzkumnou. V druhé části jsem se zaměřila na české učebnice literární historie a čítanky z období od druhé poloviny 19. století až do současnosti. Jde tedy o časový úsek přibližně sto padesáti let, který jsem pro přehlednost rozčlenila do několika etap, rovněž jsem tituly rozdělila na učebnice literární historie a čítanky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990008249110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV