dc.contributor.advisor | Stejskalová, Anna | |
dc.creator | Čermáková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T10:59:02Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T10:59:02Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9625 | |
dc.description.abstract | Cílem mé diplomové práce bylo ukázat, jakým způsobem naše dvě nejznámější a také najdiskutovanejší rukopisné památky, Rukopis královédvorský a zelenohorský, ovlivnily literární, politické a kulturní dění v 19. století a jak bylo toto téma zpracováno v průběhu posledních sto padesáti let v českých učebnicích literatury a v čítankách. V úvodní informativní části práce jsem se věnovala sporným evropským a českým rukopisným nálezům a jejich vzniku jako důsledku dobového evropského trendu. Velkou pozornost jsem věnovala průběhu rukopisných bojů o uznání pravosti našich nálezů. Všechna tato fakta, společně s pasáží dokumentující velký inspirační vliv Rukopisů na českou literaturu, divadlo, hudbu a výtvarné umění, mi sloužila jako východisko pro druhou část práce, výzkumnou. V druhé části jsem se zaměřila na české učebnice literární historie a čítanky z období od druhé poloviny 19. století až do současnosti. Jde tedy o časový úsek přibližně sto padesáti let, který jsem pro přehlednost rozčlenila do několika etap, rovněž jsem tituly rozdělila na učebnice literární historie a čítanky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | Cílem mé diplomové práce bylo ukázat, jakým způsobem naše dvě nejznámější a také najdiskutovanejší rukopisné památky, Rukopis královédvorský a zelenohorský, ovlivnily literární, politické a kulturní dění v 19. století a jak bylo toto téma zpracováno v průběhu posledních sto padesáti let v českých učebnicích literatury a v čítankách. V úvodní informativní části práce jsem se věnovala sporným evropským a českým rukopisným nálezům a jejich vzniku jako důsledku dobového evropského trendu. Velkou pozornost jsem věnovala průběhu rukopisných bojů o uznání pravosti našich nálezů. Všechna tato fakta, společně s pasáží dokumentující velký inspirační vliv Rukopisů na českou literaturu, divadlo, hudbu a výtvarné umění, mi sloužila jako východisko pro druhou část práce, výzkumnou. V druhé části jsem se zaměřila na české učebnice literární historie a čítanky z období od druhé poloviny 19. století až do současnosti. Jde tedy o časový úsek přibližně sto padesáti let, který jsem pro přehlednost rozčlenila do několika etap, rovněž jsem tituly rozdělila na učebnice literární historie a čítanky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Co způsobily rukopisné nálezy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-16 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22371 | |
dc.title.translated | What was Caused Upon the Finding of Handwritten Documents | en_US |
dc.contributor.referee | Hrabáková, Jaroslava | |
dc.identifier.aleph | 000824911 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem mé diplomové práce bylo ukázat, jakým způsobem naše dvě nejznámější a také najdiskutovanejší rukopisné památky, Rukopis královédvorský a zelenohorský, ovlivnily literární, politické a kulturní dění v 19. století a jak bylo toto téma zpracováno v průběhu posledních sto padesáti let v českých učebnicích literatury a v čítankách. V úvodní informativní části práce jsem se věnovala sporným evropským a českým rukopisným nálezům a jejich vzniku jako důsledku dobového evropského trendu. Velkou pozornost jsem věnovala průběhu rukopisných bojů o uznání pravosti našich nálezů. Všechna tato fakta, společně s pasáží dokumentující velký inspirační vliv Rukopisů na českou literaturu, divadlo, hudbu a výtvarné umění, mi sloužila jako východisko pro druhou část práce, výzkumnou. V druhé části jsem se zaměřila na české učebnice literární historie a čítanky z období od druhé poloviny 19. století až do současnosti. Jde tedy o časový úsek přibližně sto padesáti let, který jsem pro přehlednost rozčlenila do několika etap, rovněž jsem tituly rozdělila na učebnice literární historie a čítanky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Cílem mé diplomové práce bylo ukázat, jakým způsobem naše dvě nejznámější a také najdiskutovanejší rukopisné památky, Rukopis královédvorský a zelenohorský, ovlivnily literární, politické a kulturní dění v 19. století a jak bylo toto téma zpracováno v průběhu posledních sto padesáti let v českých učebnicích literatury a v čítankách. V úvodní informativní části práce jsem se věnovala sporným evropským a českým rukopisným nálezům a jejich vzniku jako důsledku dobového evropského trendu. Velkou pozornost jsem věnovala průběhu rukopisných bojů o uznání pravosti našich nálezů. Všechna tato fakta, společně s pasáží dokumentující velký inspirační vliv Rukopisů na českou literaturu, divadlo, hudbu a výtvarné umění, mi sloužila jako východisko pro druhou část práce, výzkumnou. V druhé části jsem se zaměřila na české učebnice literární historie a čítanky z období od druhé poloviny 19. století až do současnosti. Jde tedy o časový úsek přibližně sto padesáti let, který jsem pro přehlednost rozčlenila do několika etap, rovněž jsem tituly rozdělila na učebnice literární historie a čítanky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008249110106986 | |