Třídní schůzky
Class Meetings
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9640Identifikátory
SIS: 22297
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Smetáčková, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
23. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem prácc je popis komunikace probíhající na třídních schůzkách mezi rodiči a pedagogem. Prácc sc zabývá popisem a interpretací různých typů třídních schůzek, které byly vedeny dvěma učitelkami na dvou pražských základních školách. Základní část prácc tvoří interpretace jednotlivých zaznamenaných třídních schůzek, sleduje především bchaviorální projevy rodičů i pedagoga, zajímavé momenty, projednávaná témata, metody přístupu učitele k dětem a k jejich hodnocení a pedagogovy žádosti směrem k rodičům. Byly identifikovány různé typy třídních schůzek i kategorie komunikace a způsob jakým jsou informace rodičům sdělovány. V další části prácc celkově hodnotí koncepty vedení třídních schůzek jednotlivými učitelkami. V další kapitole jc provedena interpretace a analýza rozhovoru s učitelkami, vedeném za účelem zjištění jejich stanovisek, názorů a postojů kc komunikaci na třídních schůzkách. Skutečnosti, které na základě interpretací vyplynuly jsou dány do souvislosti s učitelskými výpověďmi a bylo provedeno srovnání u obou učitelek. Poslední část prácc jc věnována komparaci jednotlivých pedagogických přístupů. Jsou identifikovány možné důvody a příčiny pedagogova projevu během konání schůzek, dále jsou zkoumány reakce rodičů a způsob jakým rodiče vnímají probíhající komunikaci. Díky tomu, žc byl teoretický i...
Objcctivc of this thesis is deseription of communication betwecn teacher and parents during parent confcrences. Thesis deseribes and interprets different types of parent confcrcnces, which were led by two teachers at two different schools. First part of the thesis brings interpretations of partieular recorded confcrences with focus mainly on bchavioural expressions of parents and teachers, interesting moments, discusscd subjccts, teachcfs approach to childrcn and their classiftcation, and tcachcťs rcqucsts and demands on parents. Different types of parent confcrences were identified as wcll as categorics of communication and the way how the tcachcr shares the informations. In the next part, thesis globally evaluates methods and concepts of leading tlíc conferences used by partieular teachers. Next chapter includes interpretation and analyse of interviews with teachers, conductcd with the purposc of survcy of their opinions and attitudes to communication with parents. Results of the interpretations are put within the contcxt of the survcys and conclusions related to both tcachcrs are comparcd. Last part of the thesis is dedicated to comparison of partieular pedagogie approaches. In this part are identified possiblc rcasons and causcs of teachcťs expression during confcrences, examined parental reactions and...