Zobrazit minimální záznam

The Factors influencing the Use of ICT in the Work of Pedagogical Workers on a Pre-school and Teachers in a Primary School
dc.contributor.advisorČernochová, Miroslava
dc.creatorPlatz, Martin
dc.date.accessioned2017-04-03T11:10:06Z
dc.date.available2017-04-03T11:10:06Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9676
dc.description.abstractTato práce se zabývá výsledky výzkumu, podle něhož mohou být čeští učitelé rozděleni do pěti skupin podle jejich vztahu k ICT. Ověřuje teorii Difuse inovací E. M. Rogerse. Práce je dále zaměřena na problematiku vztahu mezi učiteli a využitím ICT ve výuce v mateřské škole a na základní škole. Vychází se zde z předpokladu, že postoje učitelů k ICT a jejich tendence k inovativnosti budou významně ovlivňovat jejich obecný přístup k moderním informačním a komunikačním technologiím v učitelské praxi i ke konkrétnímu využití ICT ve vyučování a učení. Klíčová slova Učitel, ICT, teorie Difuse inovací, styl výuky, kompetence, profesionální dovednostcs_CZ
dc.description.abstractThis project concerns the preliminary results of research which aims to examine and potentially confirm the Individual Innovativeness Theory, according to E. M. Rogers` typology, which states that Czech teachers can be divided into five groups depending upon, and classified by, their relationship to the ICT technique. The project analyses the relationship between teachers and factors indicating a successful usage of ICT in kindergartens and basic schools. It is assumed that the attitude of teachers to ICT, and the relative efforts they make to implement innovation, are the most significant factors reflecting their general attitude to the utilization of modern information and communication technologies in the teaching and learning process. Key words Teacher, ICT, Individual Innovativeness Theory, teacher` teaching philosophy, competence, professional abilityen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleFaktory ovlivňující využití ICT v práci pedagogických pracovníků předškolních zařízení a učitelů ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22103
dc.title.translatedThe Factors influencing the Use of ICT in the Work of Pedagogical Workers on a Pre-school and Teachers in a Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeFialová, Irena
dc.identifier.aleph001186953
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá výsledky výzkumu, podle něhož mohou být čeští učitelé rozděleni do pěti skupin podle jejich vztahu k ICT. Ověřuje teorii Difuse inovací E. M. Rogerse. Práce je dále zaměřena na problematiku vztahu mezi učiteli a využitím ICT ve výuce v mateřské škole a na základní škole. Vychází se zde z předpokladu, že postoje učitelů k ICT a jejich tendence k inovativnosti budou významně ovlivňovat jejich obecný přístup k moderním informačním a komunikačním technologiím v učitelské praxi i ke konkrétnímu využití ICT ve vyučování a učení. Klíčová slova Učitel, ICT, teorie Difuse inovací, styl výuky, kompetence, profesionální dovednostcs_CZ
uk.abstract.enThis project concerns the preliminary results of research which aims to examine and potentially confirm the Individual Innovativeness Theory, according to E. M. Rogers` typology, which states that Czech teachers can be divided into five groups depending upon, and classified by, their relationship to the ICT technique. The project analyses the relationship between teachers and factors indicating a successful usage of ICT in kindergartens and basic schools. It is assumed that the attitude of teachers to ICT, and the relative efforts they make to implement innovation, are the most significant factors reflecting their general attitude to the utilization of modern information and communication technologies in the teaching and learning process. Key words Teacher, ICT, Individual Innovativeness Theory, teacher` teaching philosophy, competence, professional abilityen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990011869530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV