Média v práci učitele
Implementation of media in work of teacher
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9693Identifikátory
SIS: 22431
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanková, Zdeňka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
15. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem mé diplomové práce je ukázat, jaké možnosti mohou přinášet učitelům masová média a jak mohou ovlivňovat jejich práci. Nejprve rozeberu nejvíce rozšířená média - tištěná média, rozhlas a magnetofon, televizi a video, počítač a již velmi populární Internet. U každého zvlášť se pokusím ukázat jejich vznik a rozšíření a poté jejich první využití ve škole a ve výuce. S masovým rozšířením médií se mění možnosti i způsob používání technických prostředků učiteli. S nástupem informační společnosti přichází i obava z nekontrolovatelného šíření nejrůznějších informací. Nutností se začíná stávat nejen gramotnost literární, ale i gramotnost mediální. Na mediální výchovu, gramotnost a její řešení v nynějších pedagogických dokumentech bych se ráda zaměřila v další kapitole.
Cílem mé diplomové práce je ukázat, jaké možnosti mohou prinášet ucitelum masová média a jak mohou ovlivnovat jejich práci. Nejprve rozeberu nejvíce rozšírená média - tištená média, rozhlas a magnetofon, televizi a video, pocítac a již velmi populární Internet. U každého zvlášt se pokusím ukázat jejich vznik a rozšírení a poté jejich první využití ve škole a ve výuce. S masovým rozšírením médií se mení možnosti i zpusob používání technických prostredku uciteli. S nástupem informacní spolecnosti prichází i obava z nekontrolovatelného šírení nejruznejších informací. Nutností se zacíná stávat nejen gramotnost literární, ale i gramotnost mediální. Na mediální výchovu, gramotnost a její rešení v nynejších pedagogických dokumentech bych se ráda zamerila v další kapitole.