Vzdělávání ve vězení
Inmate education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9761Identifikátory
SIS: 442
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Miroslava
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikace
Datum obhajoby
22. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem této diplomové práce je přiblížení tématu týkajícího se výkonu trestu odnětí svobody a zmapování současných možností práce s vězni. Hlavní tezí je předpoklad současného nastavení společnosti k humanizaci vězeňství a zkvalitnění práce s vězni k dosažení zdárné reintergace po propuštění. Pozornost je zaměřena na popis specifik pravidel výkonu trestu, prostředí věznice, osobnost pachatele trestného činu a dopad dlouhodobého věznění na změny osobnosti. Dále je představen smysl vzdělávání, které by mohlo mít význam pro změnu smýšlení odsouzených a již zmíněnou úspěšnou reintegraci do společnosti. Praktická část předkládá výzkumnou sondu provedenou rozhovory s odsouzenými na téma jejich motivace ke vzdělávání.
The aim of this thesis to focus on the main patterns of imprisonment and to overview the contemporary approaches in inmate treatment. Based on the principles of humanization of penitentiary system the improve of the alternatives in inmates treatment mea follow the main goal - the optimal come back to the society after release. As introduction to the field there is a general description of a legal frame of penitentiary system and imprisonment, prison environment, person of the criminal offender and the impal of long- term imprisonment on personality ganges. The meaning of inmate education is approached as key point in inmate treatment and as a possible key point in setting further life goals after inmate come back to the society. Research part assumes and evaluates the interviews focused on motivation in education given by inmates placed in high and maximum security establishments.