dc.contributor.advisor | Jaluška, Aleš | |
dc.creator | Bříšková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T11:27:25Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T11:27:25Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9761 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je přiblížení tématu týkajícího se výkonu trestu odnětí svobody a zmapování současných možností práce s vězni. Hlavní tezí je předpoklad současného nastavení společnosti k humanizaci vězeňství a zkvalitnění práce s vězni k dosažení zdárné reintergace po propuštění. Pozornost je zaměřena na popis specifik pravidel výkonu trestu, prostředí věznice, osobnost pachatele trestného činu a dopad dlouhodobého věznění na změny osobnosti. Dále je představen smysl vzdělávání, které by mohlo mít význam pro změnu smýšlení odsouzených a již zmíněnou úspěšnou reintegraci do společnosti. Praktická část předkládá výzkumnou sondu provedenou rozhovory s odsouzenými na téma jejich motivace ke vzdělávání. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this thesis to focus on the main patterns of imprisonment and to overview the contemporary approaches in inmate treatment. Based on the principles of humanization of penitentiary system the improve of the alternatives in inmates treatment mea follow the main goal - the optimal come back to the society after release. As introduction to the field there is a general description of a legal frame of penitentiary system and imprisonment, prison environment, person of the criminal offender and the impal of long- term imprisonment on personality ganges. The meaning of inmate education is approached as key point in inmate treatment and as a possible key point in setting further life goals after inmate come back to the society. Research part assumes and evaluates the interviews focused on motivation in education given by inmates placed in high and maximum security establishments. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vzdělávání ve vězení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-22 | |
dc.description.department | HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikace | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 442 | |
dc.title.translated | Inmate education | en_US |
dc.contributor.referee | Váňová, Miroslava | |
dc.identifier.aleph | 000590336 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikace | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této diplomové práce je přiblížení tématu týkajícího se výkonu trestu odnětí svobody a zmapování současných možností práce s vězni. Hlavní tezí je předpoklad současného nastavení společnosti k humanizaci vězeňství a zkvalitnění práce s vězni k dosažení zdárné reintergace po propuštění. Pozornost je zaměřena na popis specifik pravidel výkonu trestu, prostředí věznice, osobnost pachatele trestného činu a dopad dlouhodobého věznění na změny osobnosti. Dále je představen smysl vzdělávání, které by mohlo mít význam pro změnu smýšlení odsouzených a již zmíněnou úspěšnou reintegraci do společnosti. Praktická část předkládá výzkumnou sondu provedenou rozhovory s odsouzenými na téma jejich motivace ke vzdělávání. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis to focus on the main patterns of imprisonment and to overview the contemporary approaches in inmate treatment. Based on the principles of humanization of penitentiary system the improve of the alternatives in inmates treatment mea follow the main goal - the optimal come back to the society after release. As introduction to the field there is a general description of a legal frame of penitentiary system and imprisonment, prison environment, person of the criminal offender and the impal of long- term imprisonment on personality ganges. The meaning of inmate education is approached as key point in inmate treatment and as a possible key point in setting further life goals after inmate come back to the society. Research part assumes and evaluates the interviews focused on motivation in education given by inmates placed in high and maximum security establishments. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikace | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005903360106986 | |