Učebnice a metody jejich hodnocení
Text-books and Methods for their Evaluation
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9771Identifikátory
SIS: 22393
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beneš, Pavel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
23. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem práce je ověření metod vhodných hodnocení učebnic chemie na příkladech novějších učebnic chemie pro ZŠ a nižší ročníky gymnázií. Hodnocení se týká obtížnosti a rozsahu učiva, analýzy obrazové části učebnic a řady dalších strukturních prvků učebnic. Jedná se o metody, pomocí nichž je možné obsah daných učebnic zkoumat. Některé metody jsou exaktní, do značné míry objektivní, ale také velice časově i technicky náročné. Další metody mohou být jednodušší, ale jejich vypovídací hodnota je do značné míry subjektivní. Cílem práce je zhodnotit tyto učebnice pomocí tří metod podle jejich vhodnosti a účelnosti v závislosti na situaci. Validita a objektivita každé metody je různá. Uplatnění a význam jednotlivých metod jsou závislé na potřebě daného subjektu, který chce neboje pověřen učebnice zkoumat.
Cílem práce je ověření metod vhodných hodnocení učebnic chemie na příkladech novějších učebnic chemie pro ZŠ a nižší ročníky gymnázií. Hodnocení se týká obtížnosti a rozsahu učiva, analýzy obrazové části učebnic a řady dalších strukturních prvků učebnic. Jedná se o metody, pomocí nichž je možné obsah daných učebnic zkoumat. Některé metody jsou exaktní, do značné míry objektivní, ale také velice časově i technicky náročné. Další metody mohou být jednodušší, ale jejich vypovídací hodnota je do značné míry subjektivní. Cílem práce je zhodnotit tyto učebnice pomocí tří metod podle jejich vhodnosti a účelnosti v závislosti na situaci. Validita a objektivita každé metody je různá. Uplatnění a význam jednotlivých metod jsou závislé na potřebě daného subjektu, který chce neboje pověřen učebnice zkoumat.