Mimoškolní aktivity sluchově postižených dětí staršího školního věku
Extra-curricular Activities for Hearing-Impaired Children of an Older School Age
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9773Identifikátory
SIS: 22535
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kotvová, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
25. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce je zaměřena na zjištění, jakým způsobem tráví sluchově postižené děti svůj volný čas, jaké možnosti jeho využití jim nabízí školská zařízení v ČR. Dále si klade za cíl získat přehled mimoškolních aktivit vybraných základních škol pro sluchově postižené a odhalit míru zájmu sluchově postižených dětí o využití této nabídky. Teoretická část seznamuje s problematikou sluchového postižení, je zde charakterizována osobnost a podmínky vývoje sluchově postiženého dítěte, formy možnosti komunikace a stručný přehled organizace péče o sluchově postižené u nás. Závěr teoretické části popisuje obecné poznatky o obsahu, formách a institucích výchovy mimo vyučování. Praktická část zahrnuje samotné šetření a základní informace o školách pro sluchově postižené v ČR, na nichž šetření probíhá. K ověření stanovených předpokladů je použito dotazníkové metody. V závěru diplomové práce jsou všechna zjištěná fakta shrnuta.
The dissertation brings a survey of how aurally handicapped children spend their leisure time, which possibilities of spending it educational institutions in the Czech Republic offer to them. Further the dissertation is aimed at acquirement of an extracurricular activities outline in selected elementary schools for the aurally handicapped and at disclosure of aurally handicapped children's interest to seize the offer. The theoretical part gives information about aural handicap, further there are characterized conditions of an aurally handicapped child's development and a personality, there are described ways of communication and a brief outline of care of the aurally handicapped in our country. The theoretical part end describes general information of content, forms and educational institutions besides lessons. The practical part includes factual inquiry and basic information about examined schools for the aurally handicapped in the Czech Republic. For checking the given preconditions a method of questionnaires will be used. In the dissertation end all the acquired facts will be summarized.