dc.contributor.advisor | Tichá, Milena | |
dc.creator | Dřevojánková, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T11:31:15Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T11:31:15Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9779 | |
dc.description.abstract | Globalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT). | cs_CZ |
dc.description.abstract | Globalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT). | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Proces globalizace a jeho dopad na vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-14 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22291 | |
dc.title.translated | Globalization and its Impact on Education | en_US |
dc.contributor.referee | Stracený, Josef | |
dc.identifier.aleph | 000590114 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Globalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT). | cs_CZ |
uk.abstract.en | Globalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT). | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005901140106986 | |