Zobrazit minimální záznam

Bullying prevention in primary school
dc.contributor.advisorPoche Kargerová, Jana
dc.creatorLišková, Olga
dc.date.accessioned2019-02-19T12:16:35Z
dc.date.available2019-02-19T12:16:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97834
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje prevenci šikany se zaměřením na žáky prvního stupně základní školy a charakter práce je teoreticko-výzkumný. Teoretická část poskytuje hlubší pohled na problematiku šikany, objasňuje vztahy mezi jednotlivými aktéry a specifikuje projevy se zaměřením na druhy agrese u žáků. Dále poskytuje poznatky z vývojové psychologie dětí prvního stupně. Prevence šikany je rozdělena na část, kterou může realizovat pedagog na úrovni své třídy, a dále pak na úrovni školního vzdělávacího programu. V závěru teoretické části jsou popsány preventivní programy nabízené pro žáky prvního stupně a organizace, které poskytují primární prevenci šikany na školách. Praktická část zahrnuje výzkum realizovaný pomocí "Spirály profesního rozvoje" podle Korthagena. V rámci výzkumu byl realizován preventivní program "Kočičí zahrada" ve druhých ročnících základní školy. Po realizaci proběhla podrobná reflexe, ve které byly posouzeny základní aspekty a navrženy alternativní možnosti pojetí programu. Na základě vyhodnocení vznikl nový program proti šikaně, který byl testován u stejně starých žáků na stejné škole. Při výzkumu byly použity metody pozorování, interview s třídními učitelkami i žáky a analýza produktů. Cílem výzkumu bylo vyhodnocení efektivity programu z pohledu vývojově přiměřených aktivit a forem...cs_CZ
dc.description.abstractThe master's thesis is devoted to bullying prevention with a focus on primary school pupils. It has both theoretical and empirical character. The theoretical part provides a deeper insight into the issue of bullying clarifies relationships among its actors and the displays of bullying while focusing on types of pupils'aggression. It further provides knowledge of developmental psychology. The bullying prevention part is divided into a sub-part, which teachers can use at class level, and a sub-part, which schools implement at the level of school education programme. At the end the preventive programmes for primary school pupils and organizations which provide primary prevention are described. The empirical part comprises a research conducted using Korthagen's "Spiral of Professional Development". A "Cats'Garden" preventive programme was implemented in the second grade classes of a primary school. After the implementation, a detailed reflection was carried out, in which the basic aspects were evaluated and the alternative options were suggested. Based on the evaluation, a new anti-bullying programme was developed and tested on the pupils. The research used observation methods, interviews and product analysis. The aim of the research was to evaluate the effectiveness of the programme considering...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectŠikanacs_CZ
dc.subjectagresecs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectprojevy šikanycs_CZ
dc.subjectpříčiny šikanycs_CZ
dc.subjectstádia šikanycs_CZ
dc.subjectcharakteristika účastníkůcs_CZ
dc.subjectdiagnostika šikanycs_CZ
dc.subjectpreventivní programycs_CZ
dc.subjectprimární školacs_CZ
dc.subjectBullyingen_US
dc.subjectaggressionen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectbullying effectsen_US
dc.subjectcauses of bullyingen_US
dc.subjectbullying stagesen_US
dc.subjectcharacteristics of participantsen_US
dc.subjectbullying diagnoseden_US
dc.subjectpreventive programmesen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.titlePrevence šikany na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-23
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId193433
dc.title.translatedBullying prevention in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeVallin, Petra
dc.identifier.aleph002187648
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje prevenci šikany se zaměřením na žáky prvního stupně základní školy a charakter práce je teoreticko-výzkumný. Teoretická část poskytuje hlubší pohled na problematiku šikany, objasňuje vztahy mezi jednotlivými aktéry a specifikuje projevy se zaměřením na druhy agrese u žáků. Dále poskytuje poznatky z vývojové psychologie dětí prvního stupně. Prevence šikany je rozdělena na část, kterou může realizovat pedagog na úrovni své třídy, a dále pak na úrovni školního vzdělávacího programu. V závěru teoretické části jsou popsány preventivní programy nabízené pro žáky prvního stupně a organizace, které poskytují primární prevenci šikany na školách. Praktická část zahrnuje výzkum realizovaný pomocí "Spirály profesního rozvoje" podle Korthagena. V rámci výzkumu byl realizován preventivní program "Kočičí zahrada" ve druhých ročnících základní školy. Po realizaci proběhla podrobná reflexe, ve které byly posouzeny základní aspekty a navrženy alternativní možnosti pojetí programu. Na základě vyhodnocení vznikl nový program proti šikaně, který byl testován u stejně starých žáků na stejné škole. Při výzkumu byly použity metody pozorování, interview s třídními učitelkami i žáky a analýza produktů. Cílem výzkumu bylo vyhodnocení efektivity programu z pohledu vývojově přiměřených aktivit a forem...cs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis is devoted to bullying prevention with a focus on primary school pupils. It has both theoretical and empirical character. The theoretical part provides a deeper insight into the issue of bullying clarifies relationships among its actors and the displays of bullying while focusing on types of pupils'aggression. It further provides knowledge of developmental psychology. The bullying prevention part is divided into a sub-part, which teachers can use at class level, and a sub-part, which schools implement at the level of school education programme. At the end the preventive programmes for primary school pupils and organizations which provide primary prevention are described. The empirical part comprises a research conducted using Korthagen's "Spiral of Professional Development". A "Cats'Garden" preventive programme was implemented in the second grade classes of a primary school. After the implementation, a detailed reflection was carried out, in which the basic aspects were evaluated and the alternative options were suggested. Based on the evaluation, a new anti-bullying programme was developed and tested on the pupils. The research used observation methods, interviews and product analysis. The aim of the research was to evaluate the effectiveness of the programme considering...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021876480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV