Zobrazit minimální záznam

Intelectually gifted pupil in the basic school - development in Czech language classes
dc.contributor.advisorChejnová, Pavla
dc.creatorChejnovská, Lenka
dc.date.accessioned2019-02-19T13:01:40Z
dc.date.available2019-02-19T13:01:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98941
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá intelektově nadanými jedinci a z užšího hlediska nadanými žáky v předmětu český jazyk na druhém stupni základní školy. V teoretické č ásti se autorka věnuje nadání, definicím a pojmům z této problematiky, známým modelům od různých autorů, charakteristikám nadaných dětí, přístupy českých škol ke vzdě lávání těchto dětí i mimoškolním možnostem k rozvoji schopností nadaných jedinců. Práce se dále zabývá problematikou jazykové inteligence a osobností učitele. Hlavním cílem je podat reálný obraz toho, jak pohlíží učitelé českého jazyka na nadané žáky a jaké odlišnosti vidí mezi nadanými jedinci a běžnými žáky. Dále autorka práce hledá rozdíly mezi schopnostmi nadaných žáků v českém jazyce a ostatními žáky při plnění zadaných úkolů. V neposlední řadě pak sleduje pohled samotných žáků na vzdělávání. V praktické č ásti jsou pomocí metody strukturovaného rozhovoru zjiš ťovány informace a názory vyučujících nadaných žáků k výuce českého jazyka, s přihlédnutím k poznámkám samotných žáků. Dále jsou vypracované, na základě zjištěných teoretických poznatků, praktické úlohy v oboru český jazyk, které byly vyzkoušeny v praxi nadanými i běžnými žáky a následně byly jejich výsledky vyhodnoceny a srovnány. Šetření ukázalo, že nadaní se nemusí vždy diametrálně lišit od svých...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with intellectually talented individuals and from the narrower point of view, gifted pupils in the subject of Czech language at the second level of elementary school. In the theoretical part, the author deals with the talents, definitions and concepts of this issue, existing models from various authors, characteristics of gifted children, approaches of Czech schools to the education of these children and extra-curricular possibilities for the development of their talent. This thesis also deals with linguistic intelligence and personality of the teacher. The main objective is to give a realistic picture of how teachers of the Czech language view gifted pupils and what differences they find between gifted individuals and ordinary students. Furthermore, the author of the thesis searches for the differences between the capabilities of pupils gifted at the Czech language and other pupils in fulfilling the assigned tasks. Last but not least, what is the point of view on education of the pupils themselves. In the practical part, using the structured interview method, information and opinions from teachers of talented pupils and pupils themselves to the teaching of the Czech language are collected. In addition to that, on the basis of the theoretical data gathered, practical tasks...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectNadaný žákcs_CZ
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectmodely nadánícs_CZ
dc.subjectjazyková inteligencecs_CZ
dc.subjecttalentcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectdidaktika ČJcs_CZ
dc.subjectGifted pupilen_US
dc.subjectgiftednessen_US
dc.subjecttalent modelsen_US
dc.subjectlanguage intelligenceen_US
dc.subjecttalenten_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectdidactivesen_US
dc.titleNadaný žák na základní škole - možnosti rozvíjení v předmětu český jazykcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-24
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId197773
dc.title.translatedIntelectually gifted pupil in the basic school - development in Czech language classesen_US
dc.contributor.refereeHájková, Eva
dc.identifier.aleph002191337
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá intelektově nadanými jedinci a z užšího hlediska nadanými žáky v předmětu český jazyk na druhém stupni základní školy. V teoretické č ásti se autorka věnuje nadání, definicím a pojmům z této problematiky, známým modelům od různých autorů, charakteristikám nadaných dětí, přístupy českých škol ke vzdě lávání těchto dětí i mimoškolním možnostem k rozvoji schopností nadaných jedinců. Práce se dále zabývá problematikou jazykové inteligence a osobností učitele. Hlavním cílem je podat reálný obraz toho, jak pohlíží učitelé českého jazyka na nadané žáky a jaké odlišnosti vidí mezi nadanými jedinci a běžnými žáky. Dále autorka práce hledá rozdíly mezi schopnostmi nadaných žáků v českém jazyce a ostatními žáky při plnění zadaných úkolů. V neposlední řadě pak sleduje pohled samotných žáků na vzdělávání. V praktické č ásti jsou pomocí metody strukturovaného rozhovoru zjiš ťovány informace a názory vyučujících nadaných žáků k výuce českého jazyka, s přihlédnutím k poznámkám samotných žáků. Dále jsou vypracované, na základě zjištěných teoretických poznatků, praktické úlohy v oboru český jazyk, které byly vyzkoušeny v praxi nadanými i běžnými žáky a následně byly jejich výsledky vyhodnoceny a srovnány. Šetření ukázalo, že nadaní se nemusí vždy diametrálně lišit od svých...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with intellectually talented individuals and from the narrower point of view, gifted pupils in the subject of Czech language at the second level of elementary school. In the theoretical part, the author deals with the talents, definitions and concepts of this issue, existing models from various authors, characteristics of gifted children, approaches of Czech schools to the education of these children and extra-curricular possibilities for the development of their talent. This thesis also deals with linguistic intelligence and personality of the teacher. The main objective is to give a realistic picture of how teachers of the Czech language view gifted pupils and what differences they find between gifted individuals and ordinary students. Furthermore, the author of the thesis searches for the differences between the capabilities of pupils gifted at the Czech language and other pupils in fulfilling the assigned tasks. Last but not least, what is the point of view on education of the pupils themselves. In the practical part, using the structured interview method, information and opinions from teachers of talented pupils and pupils themselves to the teaching of the Czech language are collected. In addition to that, on the basis of the theoretical data gathered, practical tasks...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
thesis.grade.code4
dc.identifier.lisID990021913370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV